Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Mar 15 10:06:44 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democratie verdedigen is moeilijk, blijkt. Wanner ik het opneem voor de
uitingsvrijheid van neonazi's, dan verdedig uitingsvrijheid, geen
neonazi's. Als ik het opneem voor de vrije oprichting van een
Pastoor-partij, dan neem ik het op voor de vrije oprichting vn partijen,
niet voor de Pastoorpartij. Als ik het electoraat wens te rspecteren
achter Geert Wilders, dan respecteer ik electoraat, en ben geen
Wildersmaatje. Ik hoop dat dit duidelijk is Fritz, anders wordt praten
heel moeilijk.
Ik pleit dus voor vrijheid van een Caribisch eland de eigen keuzen te
maken in de relationele sfeer. Of we dat nu leuk vinden of niet.
Bonaire, st Eustatius, Aruba, straks st. Marten en Curacao, ze wensen
geen homohuweljk aangezien ze dat niet passen bij hun wezen of aard of
cultuur of traditie. Daar kan je van alles van vinden, feit is dat op
die eilanden NEE gezegd wordt tegen homohuwelijk. En dan komen de
Nederlandse mssionarissen, dit keer niet van de Prestantse of Katholieke
Kerk, maar dit keer van  de vrijse sex-Kerk, en zeggen: lister zarte
Antillianen, jullie moeten gaan leven als blanke kaaskoppen, en blanke
kaaskoppen houden gauy-parades, vinden het uitstekend dat homo's huwen
en hebben inmiddels een dermate grote puinhoop van hun
emotionele/relationale/marimoniale hishouding gemaakt dat per maand wel
twee of drie huisvaders of huisnoeders zichelf, hun kinderen,
schoonouders en zelfs grootouders de dood inknallen. Maar jullie moeten
'nze vrije, liberale, kille, berekenende en losse moraal rond huwen,
sterven en aborteren overnemen,op straffe van stopzetten van de geldkraan.
Nee, Fritz, zo makkelijk gaat dat niet.
Jij noemt het beschaving dat "nette" paren samen willen blijven, maar
ZIJ NIET, Fritz. Zij vinden dat, ofje dat nu acceptabel vindt of niet,
losbandig, vunzig en tegennnatuurljk. Ík sta aan jouw zijde , Fritz,
maar ZIJ NIET. En wat doe je met mensen die NIET aan je zijde staan, en
je hebt tóch de macht om ze te dwingen naar jouw pijpen te laten dansen?
Precies, daar komt de regenstelling dwang - democratie om de hoek kijken.
Toch moet ik die fantasische, maar reeds versleten zin van een
Amerkaanse burgerrechtactivist van stal halen "Ik vind het afschuwelijk
en weerzinwekkend wat  vindt. En ik zal u met woorden keihard
bestrijden, want uw mening is abject. Maar ik zal m'n leven geven om het
recht te verdedigen dat u mag blijven spreken".
Iemand z'n eigen ding gunnen betekent nog niet dat ding leuk vinden.