Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Thu Mar 15 08:53:58 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Je kan proberen ietwat respect op te brengen voor andermans cultuur,

Zou mooi zijn.  :)

>  voor de Antilliaanse cultuur.

Daar heeft Nederland het uberhaupt niet zo op,  toch?
En, is de cultuur ook niet (deels) al te zeer gebaseerd op ´oud zeer´?

Komt die (gekleurde=Christelijke) regelneverij niet uitgerekend
van de overheid zelve?

>  Niet iedereen op deze aardkloot zit te
>  wachten op homohuwelijken en gay-parades.

Dat blijkt. Maar waarom bemoeien overheden zich er dan mee?
Waarom keert ze  niet terug  tot  haar  kerntaak, het  beschermen
van  haar burgers  ongeacht,  etc ...., en  neemt ze  haar/die
verantwoordelijkheid  niet  op zich?

Is de (oversturende) overheid niet zelf - afspraken in  het verleden-
(zie Plasterk)
mede-verantwoordelijk voor de ontstane situatie?

>  Mooi dat het in Nederland
>  kan, maar Latijns Amerika is toch écht een ander werelddeel, een
>  andere cultuur. En daar moeten we zo nodig onze verlichte,
>  vrijgevochten, vaak zelfs losbandige Nederlandse normen en waarden
>  aan opdringen.

Dat hebben we toch al ?!
En Plasterk bemoeit er zich (ook nu) wel degelijk mee.
Hij ´verkoopt´ het  anders, idd.

>  Eerst de moord op "inboorlingen", toen het
>  Christendomtoen, daarop de koloniale handel, vervolgens de
>  slavenhandel, de volgende was de consumptiemaatschappij en dan nu
>  rettekertet....nu het homohuwelijk.

Hallo Hein, ben je wel wakker? De voormalige kolonialist heeft hen
nog sterker in hun greep.

>  Nederland vertelt u wel wat goed
>  voor u is, zwarte dommertjes. Blanke waarden zult u hebben, en
>  homohuwelijken horen daarbij. Kolonialisme, noemt Plasterk dat, en
>  hij heeft verdomd nog gelijk ook.

Dat laatste natuurlijk niet. Het heeft geen pas bevolkingsgroepen
daarvan valselijk te betichten. Plasterk zit zijn pluche te beschermen
op wat het CDA al voor elkaar heeft/had.

>  Mogen die mensen alsjeblieft zèlf
>  bepalen wat ze willen?

Precies. Waar(om) bemoeid Plasterk er zich dan mee?

Omdat Plasterk zichzelf tot probleemeigenaar heeft gemaakt van het
homohuwelijk?
Hij, en hij alleen wil het voor hen opnemen,  MAAR onder zijn voorwaarden.

>  Dat heet democratie, dacht ik.

Mogen homo´s, etc..  op Bonaire en elders hun strijdt dan niet aangaan?
Wie bemoeid zich met hun strijdt: Plasterk !!

Henk Elegeert