Gaan we voor een Erik-loze D66-lijst ?

Sat Mar 10 15:48:07 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 10-mrt-2007, at 11:46, Hein van Meeteren wrote:

> Het gaat veeleer om een diepgeworteld gevoel voor balans, voor audi
> et alterem parem, om hoor en wederhoor en dergelijke.

Meneer Van Meeteren, kun je eens een keer ophouden met je
schijnheilige gezwets s.v.p.

Jij hebt hier geheel in strijd met de feiten beweerd dat je tweemaal
aangifte tegen mij hebt gedaan, waaronder een keer ter zake van
stalking, je hebt in strijd met de feiten beweerd dat ik rond je huis
sluip, en je ontkent in strijd met de feiten dat je je donateurs hebt
uitgescholden beledigd en met NSB-ers hebt vergeleken.

Zelfs als het waar zou zijn dat ik jou stalk, dan nog zou dat
helemaal niets afdoen aan het feit dat krachtens de statuten na
maximaal drie jaar een eind kwam aan je bestuurstermijn.

Zelfs als het waar zou zijn dat ik jou stalk, dan nog zou dat
helemaal niets afdoen aan het feit dat als er in de statuten staat
"de dag der oproeping niet meegerekend" je niet de dag der
oproeping, en ik citeer "dus wel" kunt meerekenen.

Zelfs als het waar zou zijn dat ik jou stalk, dan nog zou dat
helemaal niets afdoen aan het feit dat het meetellen van
participanten (?) "om andere dan statutaire redenen" niets
anders betekent dan "in strijd met de statuten".

Al je persoonlijke aanvallen pleeg je alleen maar omdat je
omtrent het einde van de stichting DB.NL kostte wat kost je eigen
gelijk rond wilt tetteren, terwijl er geen enkele jurist is die jouw
hoogst particuliere opvatting over dat einde deelt.

En dat lijkt me ook het belangrijkste verschil tussen jouw eigen
gelijk en mijn gelijk. De juristen bij de Kamer van Koophandel
waren uitermate verbaast over jouw beweringen en de notaris
die destijds de statuten heeft gepasseerd schreef mij, ik citeer:

"De door u geciteerde zinsnede 'om andere dan statutaire redenen'
lijkt mij op zijn zachtst gezegd nogal cryptisch. Het bestuur is mijns
inziens verplicht een toegankelijk register bij te houden waaruit
blijkt wie participanten zijn. Daaruit zal mijns inziens ook moeten
blijken of de jaarlijkse bijdrage is betaald en of zij verifieerbaar
hebben aangegeven dat zij participanten willen zijn. Dat laatste
zal naar mijn mening moeten blijken uit een duidelijke wilsverklaring,
bijvoorbeeld een ondertekend formulier."

Dat register bestond niet, en het meetellen van personen die
helemaal niet verifieerbaar hadden aangegeven dat zij participanten
wilden zijn was dus domweg illegaal - zoals je destijds ook al door
allerlei mensen is voorgehouden Hein 'ik weet het beter want ik heb
rechten gestudeerd' van Meeteren.

Ook bij de politie heb je tenslotte bakzeil moeten halen, en aan
je aanhoudende getreiter moet nu dus gewoon een eind komen.

Erik vdMb