Standpunt.nl: Wilders verrijkt politieke debat

Fri Mar 9 15:55:13 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erger is dat partijen als PvdA en VVD maar ook CDA en ons eigen D66
nauwelijks specifieke antwoorden hebben op vragen
wat we qua maatschappelijke en sociale orde in ons land
en in het bijzonder van immigratie en integratie daarbovenop
wel en niet moeten verlangen en bereiken en (laten) handhaven.

Laat staan op vragen welke beleidsdoelen en maatregelen
nu wel en niet effectief zijn i.p.v. verspilling en regelspel.

Oorzaak m.i. toch de taboesfeer rondom wat Wilders e.v.a. denken
en soms maar meestal helaas niet hardop zeggen en zichtbaar maken.
Dat geldt niet alleen vanuit autochtonen maar ook vanuit allochtonen.
Wie niet tussen en met hen leeft weet nauwelijks iets van hen.

Wilders is geen Pim Fortuyn maar ook zijn pleidooi te (laten) praten
en terugpraten i.p.v. lam te zijn door verkeerde rechtsevenwichten
tussen vrijheid van meningsuiting en godsdienstbescherming
i.c. wie terugpraat naar bijvoorbeeld imams discrimineert
werd keihard neergesabeld onder mom van niet politiek correct.
Zo blijft veel onder de oppervlakte wat toch leeft en verlaat opspeelt
veeleeer zoals Marc bedoelt om de eigen onwetendheid te maskeren.

Dat speelde al toen de SP eind jaren 70 uit volkswijken meldde wat
misging.
Fascistoide was de boodschapper van "onheil" (SP) toen volgens links.
Er verandert in kikkerlandje nog steeds te lang niets
en ik ben het met Marc eens dat we zo niets opschieten
met allerlei, ook hele andere, lastige maatschappelijke vraagstukken.

Prettig weekend allen !

Fritz van Rikxoort