AHA-gate: Astroloog adviseerde Neelie Kroes over Hirsi Ali

Wed Mar 7 13:01:22 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:   De Pers
Datum:  7 maart 2007
Auteur: Eric Smit

VVD-Eurocommisaris raadpleegde 15 jaar lang astroloog
Neelie Kroes in de sterren

Achter het krachtige optreden van een van de machtigste vrouwen van astroloog.

Eurocommissaris Kroes deelt miljoenenboetes uit alsof het parkeerbonnen
zijn. Haar aanpak van de grote industriele kartels boezemt wereldwijd
ontzag in. Zelfs de rijkste man ter wereld, Bill Gates, weet dat Neelie
geen katje is die hij zonder handschoenen kan aanpakken. Toch blijkt deze
onverschrokken bewindsvrouw in de praktijk bij voorkeur te varen op een
sterrenkompas van vlees en bloed.

Astroloog Simon Suiker was sinds begin jaren negentig de vertrouwenspersoon
in het leven van Neelie Kroes. In de periode dat de voormalige minister van
Verkeer en Waterstaat het presidentschap voerde over Universiteit Nijenrode
en vele commissariaten in het bedrijfsleven bekleedde, was Suiker een steun
en toeverlaat voor haar. De relatie tussen Kroes en de astroloog eindigde
kort nadat ze naar Brussel vertrok, begin 2005.

Kroes leerde Suiker kennen in de zaak van de Rotterdamse societykapper Rene
Uijl, de levenspartner van Suiker. Tussen zijn bezigheden als hulp in de
zaak van zijn vriend, praktiseerde Suiker astrologie. Kroes bleek zeer
geinteresseerd in de gaven van de kappershulp en een vertrouwelijke relatie
kwam tot stand.

'Ze belde me soms dagelijks op met de vraag om haar horoscoop te bepalen,'
zegt Simon Suiker. 'Ze zag in mij een helderziende en dat ben ik natuurlijk
ook. We hadden een vertrouwensrelatie en ze vertelde me van alles. Over
haar werk, de geplande ontmoetingen met belangrijke personen, haar zoon,
Bram Peper en later was ook Hirsi Ali een terugkerend onderwerp.'

Suiker vertelt dat Kroes jarenlang aan 'zijn lippen hing'. De voormalige
echtgenoot van Kroes bevestigt dat desgevraagd. 'Neelie belde toen vreselijk
veel met hem,' zegt Bram Peper die zelf weinig nut zag in de relatie die zijn
toenmalige vrouw met Suiker onderhield.

Maar niet alleen Kroes wist de weg naar Suiker te vinden. Mensen als
zakenvrouw Nina Brink, voormalig stervoetballer Ruud Gullit en ook Heine-
kenontvoerder Willem Holleeder onderhielden een band met de astroloog.

--------
(c) 2007 De Pers