Dubbele nationaliteit: Khadija Arib werkt inderdaad voor Marokko

Tue Mar 6 16:46:05 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>Je volgde en volgt de lijn van Wilders. Ik herhaal: Waarom?

 1. Dat is dus niet zo. Het kan niet eens want ik zei eerder iets dan
    Wilders.
 2. Ik ging af op de NRC en NOVA - achteraf blijkt dat ik afging op de
    VPRO en dus op de PvdA. Maar dat wist ik zaterdag nog niet.
 3. Volgens mij komt Wilders in het hele scenario niet voor. Jij sleept
    Wilders er voortdurend met de haren bij (dat toont aan dat de PvdA
    terecht op scherp stond).

>Het gaat mij niet primair om de PvdA, maar om de bevooroordeelde blik
>op 'anderen' en dan vooral wat betreft de veronderstelde koppelingen
>tussen nationaliteit, loyaliteit en identiteit. In sequentie en
>bronnen van berichtgeving ben ik verder niet geinteresseerd.

 Die is anders bijzonder belangrijk. De problemen ontstonden immers
 bij de PvdA: daar werd er een koppeling tussen nationaliteit, loyali-
 teit en identiteit ondersteld. Dat kwam naar buiten, dat ging ik con-
 troleren en toen bleek het beweerde waar. Hoe erg dat is, is daarmee
 nog niet vastgesteld...

 Momenteel ziet het er naar uit dat een Nederlands kamerlid Morokkaanse
 Nederlanders in de smiezen moet houden opdat die zich niet teveel aan
 ons land aanpassen.
 De PvdA verlangt dienaangaande optimale duidelijkheid omdat zulks nu
 eenmaal haaks staat op haar werk als Nederlands parlementarier.
 Zelf ontkent ze inmiddels en dat maakt het een stuk eenvoudiger: als
 ze liegt moet ze weg, als ze de waarheid spreekt mag ze blijven maar
 zal ze haar bijbaan waarschijnlijk dienen op te geven.

 Gezien haar idiote reactie (ze heeft een Marokkaans paspoort om te
 kunnen vluchten als Wilders aan de macht komt), zal ze wel liegen.