Senaatsfractie PvdA: Geen Iraq-enquete

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Tue Mar 6 09:25:28 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Hein, dat die WMD er niet waren wist natuurlijk niemand zeker.

Tuurlijk wel !! Hij had ze niet, zoveel is zeker !! Jaren zoeken heeft
geen enkel tastbaar bewijs zelfs maar een aanwijzing opgelevert.

>  Velen zijn het, zoals mijzelf, door de propaganda wel gaan geloven en
>  dat is ook zeer kwalijk.

Een non-excuus. Waarom  de  critici  niet geloven?

 > Wel had iedereen die dicht genoeg bij de bron
>  stond, zoals de tweedekamerleden, kunnen weten dat Saddam gewoon
>  meewerkte aan de wapeninspecties. En inderdaad, die banden met
>  AlQaida, dat wisten we allemaal dat het onzin was.

Waarom dit selectieve geloven? Hoe wisten we dat dan?

>  Dat laatste had
>  ons achteraf ook veel achterdochtiger over de andere punten moeten
>  maken, maar dat is achteraf gepraat.

Cirkelredenering!!!

>  Ik ben ondanks deze ruis altijd
>  al tegen de aanval en de bezetting (samen de oorlog inderdaad, foei
>  Bert) geweest, met name vanwege de Amerikaanse aanpak.

Abu graib?

>  Dat deze hele onderneming is mislukt komt voor mij dan ook geenszins
>  als een verassing.

?? Ik ben je/het spoor bijster, Mark
´de Amerikaanse aanpak´, maar hoe kon je dan in hun
propaganda trappen, en deed dat ertoe?

 > Dat dat voor anderen en dan vooral de beter geinformeerden
>  niet zo is, dan vind ik eerlijk gezegd nogal dom en beschamend voor
>  een volksvertegenwoordiging en regering.

De volksvertegenwoordigers worden dom gehouden door de regering, of
beter, door een politieke partij die er belang bij heeft dat de vuile
was binnen blijft.
De belangen van de partij gaan zelfs boven die van het land zo blijkt.

>  Of men wist het wel
>  natuurlijk, en deed volledig mee met de oorlogspropaganda. Het lijkt
>  er door die voortdurende weigering tot onderzoek steeds meer op.

Yep....

>  En dan nog hoor ik om me heen, dat men dat onderzoek niet zo
>  belangrijk vindt.

Belangrijk is waarschijnlijk dat er niets boven tafel komt.....

 > Onbegrijpelijk.

Zeer begrijpelijk, toch?

Henk Elegeert