Senaatsfractie PvdA: Geen Iraq-enquete

Tue Mar 6 07:56:36 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 5-mrt-2007, at 22:31, Bert Bakker wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Maar mijn opmerking over profeten sloeg op Hein, niet op jou :-)

Het valt ook niet mee om die twee warhoofden uitelkaar te houden.
Maar Fluks is tenminste geen pathologische leugenaar.

Mij viel het volgende op:

Bush verzon dat Saddam Hussein achter de aanslag op de Twin Towers
zat.
Hein verzon dat Chefren achter de aanslag op de Open DB.NL lijst zat.
(Iemand abonneerde de lijst op tientallen andere lijsten, zodat de
deelnemers overspoeld raakten met irrelevante berichten.)

Toen later duidelijk werd dat niet Saddam Hussien maar Ousama bin
Laden achter deze aanslag zat werd dit door Bush genegeerd.
Toen later bleek dat niet Chefren maar Felipe Rodriquez achter deze
aanslag zat werd dit door Hein genegeerd.

Bush had een trouwe vazal (Colin Powell), die blindelings deed
wat Bush hem opdroeg maar zich achteraf schaamt over zijn rol.
Hein had een trouwe vazal (Edwin Martin), die blindelings deed
wat Hein hem opdroeg maar zich achteraf schaamt over zijn rol.

Bush handelde in strijd met de grondwet van de USA.
Hein handelde in strijd met de statuten van DB.NL.

Bush denkt volgens het schema 'wie niet voor mij is, is tegen mij'.
Hein denkt volgens het schema 'wie niet voor mij is, is tegen mij'.

Bush beschouwt zichzelf als een strijder tegen Het Kwaad.
Hein beschouwt zichzelf als een strijder tegen Het Kwaad.

Bush heeft Irak verwoest om het te kunnen redden.
Hein heeft DB.NL verwoest om de club te redden.

Bush vervalste de verkiezingen door geknoei met stemmachines
en bracht zo de democratie in de USA om zeep.
Hein telde personen mee als participant die dit statutair niet waren
en bracht zo de democratie in DB.NL om zeep.

Bush weigert openheid van zaken te geven over de oorlog in Irak
Hein weigert openheid van zaken te geven over de opheffing van DB.NL.

Is het dan niet komisch dat uitgerekend Hein oproept tot openheid
over Irak?
Waarom geeft de goede man niet zelf eens het goede voorbeeld?

Of, anders geformuleerd, is het streven van Hein naar openheid
over Irak eigenlijk niet gewoon projectie?
Een strijd van Hein tegen zijn pathologisch liegende zelf?

Erik vdMb