Ontheksing: De ontmanteling van een ideologie

Sun Mar 4 01:16:16 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 25-feb-2007, at 14:09, Henk op xp wrote:

[knip]

> (1) Tom Manders/artiestennaam Dorus heeft een sketch:
> Dorus heeft een muizenval uitgevonden en komt hier patent op
> aanvragen.
> Prachtig voorbeeld van bepaald type muizenval.
> Zelfs als er geen kaas is, en het mesje is vervangen ....
>
> Vraag is: wie heeft *dat* bedacht, beste brave borst?

Dat heeft Tom Manders bedacht, brave Henk.
(Typisch Henk; iets vragen waarop hij zelf het antwoord weet.)
Bovendien speelt Manders beide rollen zelf; zowel die van de
enigszins geschifte uitvinder, als die van de alcoholistische
octrooibureauambtenaar.

Overigens: flauwe grappen over mijn achternaam hoor ik al meer dan
veertig jaar.
Altijd van mensen die door hun argumenten heen zijn.

(Tom Manders riep vroeger al: 'Niet te veel clowns in de piste.')

Erik vdMb ('op' OSX 10.4.8)