Beveiliging AHA

Thu Mar 1 23:06:23 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 1-mrt-2007, at 1:14, Hein van Meeteren wrote:

> Nee, dat was niet zo. Je begon toen al met sarren, steken onder
> water, persoonlijke aanvallen en subtiele verdachtmakingen. Dat is
> je stijl, en velen hebben dat inmiddels beaamd (Elly in wikipedia,
> Waerth, noem maar op).

Maar even een citaatje erbij dan:

"Wat wel helpt is, denk ik: volstrekt eerlijke discussie. Heel
eerlijk en persoonlijk je mening en je gevoelens weergeven.
dat vind ik zo sterk van Muizenberg, die zegt gewoon wat hem
overkomen is. Dat soort kwetsbaarheid is ontwapenend en
ontneem mij en anderen hun cynisme."

[Hein van Meeteren in dds.dds, 3 april 1995]

Dat was de situatie in 1995. Je had respect voor mij.
Daarna is de toon aanzienlijk verhard.

Jij vond het namelijk nodig om met sarren, steken onder water,
persoonlijke aanvallen en verdachtmakingen te beginnen.

Wat je destijds nooit hebt kunnen bevroeden - anders was je misschien
wel verstandiger geweest - was dat je gedrag tenslotte als een
boemerang bij je terug is gekeerd, en je uiteindelijk zelfs je
politieke carriere heeft gekost.
En dat terwijl ik je nota bene destijds nog duidelijk heb
gewaarschuwd en je heb geschreven dat je je vijanden zeer zorgvuldig
dient te kiezen.

> Nee, dat was hij niet. Je was jaloers dat ik na mijn veertigste de
> moed had gehad Rechten te gaan studeren, en saqrde me regelmatig
> met mijn studie.

Helemaal niet, ik juich het toe dat mensen studeren, en helemaal
wanneer ze dat op latere leeftijd gaan doen.

Maar ik ben allergisch voor mensen die roepen: "ik weet het beter
want ik heb er voor doorgeleerd, en jullie moeten allemaal je bek
houden", en die dan bijvoorbeeld voor een periode ter oproeping tot
vergadering de dag der oproeping meetellen terwijl er in de statuten
duidelijk staat 'de dag der oproeping niet meegerekend' en die zich
dan vervolgens ondanks hun overduidelijke ongelijk blijven beroepen
op hun zogenaamd fabelachtige inzicht in het recht terwijl ze dommer
zijn dan de eerste de beste vmbo-scholier.

> Inderdaad, dat is de tweede fase. Maar wat belangrijk is in de
> ladder is HOE het komt dat de fasegrens gepasseerd wordt. Dat
> gebeurt subtiel.

Nou Hein, zo subtiel was je anders helemaal niet hoor.
Je maakte mij voor uitkeringstrekker uit, terwijl je wist dat ik
buiten schuld werkloos was, een ander voor Feldwebel terwijl je wist
dat hij buiten schuld Joods was, en een derde voor SS-er, en een
vierde voor lul, en zo maar voort, allemaal om je tot in het absurde
opgeblazen egootje in stand te houden.

> Nog steeds ergert het me dat mensen met een uitkering eindeloos de
> tijd hebben oorlogjes te voeren op internet tegen mensen die hard
> werken en nauwelijks tijd hebben zich te verweren. Dat was/is de kern.

Maar m'n beste man, je was zelf van de vroege ochtend tot diep in de
nacht bezig met je kruistocht tegen mij. :-)
Als 'consultant' - verkoper van gebakken lucht - had je daar
blijkbaar alle tijd van de wereld voor.
(Al schoot je belastingaangifte er dankzij al je getier tegen mij een
beetje bij in, wat je tenslotte een veroordeling heeft opgeleverd.)

> Ach man, begin je weer. feldwebel is een rang die nog steeds
> bestaat in Duitsland,

Ja, en Führer is ook een gewoon Duits woord.
Het gaat in dit geval om de context, heeft een zekere Hein laatst
uitgelegd.

> dus zeik niet. En ik vergeleek slechts jouw "Verleumdungs"tactieken
> met die van de NSB tegen de Joden.

Wat dus een enormiteit is.
Alsof mijn goedgerichte aanvallen tegen een aan mateloze
zelfoverschatting leidende malloot vergelijkbaar zou zijn met
STAATSterreur tegen een weerloze bevolkingsgroep.

Maar het punt is dat jij - gestoord als je nu eenmaal bent - niet
eens door hebt DAT zoiets een enormiteit is.
Zoals je ook van geen wijken wilde weten toen je donateurs
verklaarden dat ze het niet prettig vonden om voor NSB-ers te worden
uitgemaakt en met de SS vergeleken.

> dat doe ik nog steeds. Jouw manier om mij stelselmatig zwart te
> maken (zie boven) is werkelijk van de pot gerukt,

M'n beste man, je bent daar zelf mee begonnen.
En vervolgens kreeg je een koekje van eigen deeg.
Daar ben jij altijd een voorstander van geweest, dat noemde je 'lik
op stukbeleid'.
Het is Hypocriete Hein ten top. Wel zelf sarren en treiteren en
zuigen, maar als een ander dan terugslaat, is het huilen geblazen.

> en doet me denken aan de zwartste bladzijden van zwartmakelij in de
> tijd dat Joden werden afgeschilders als gekken, schoften,
> uitbuiters enzovoorts.

Wil je ophouden met je enormiteiten.
Jouw lot is weliswaar tragisch, maar dat is geheel door eigen toedoen.
Omdat je oneerlijk bent tegenover jezelf, schijnheilig tot op het
bot, en narcistisch gestoord bovendien.
Met het lot van de Joden heeft het helemaal niets te maken.
Je moet je kapotschamen dat je zoiets zelfs maar durft te suggereren.

> De Sovjets konden het ook: iedereen die dingen zei die niet
> bevielen: psychiarische geval en weg naar Siberië.

Dat was STAATSterreur! Niet te vergelijken met een flamewar die je -
wees daar nou eens eerlijk over - ooit met veel plezier bent begonnen.
(Dat het lachen je inmiddels geheel is vergaan begrijp ik ook wel.)

> Als je zegt dat ik een narcistische weetikveel ben, dan ben je met
> precues hetzelfde bezig.

Neehee Heintje Zeurneus. Dat heeft niets met elkaar te maken.
Als ik dat zeg valt dat domweg binnen de vrijheid van meningsuiting
waar jij altijd zo'n voorstander van was.
Dat heeft helemaal niets met STAATSterreur te maken van de Sovjets te
maken.

> Op mijnbeurt noem ik dat ziek gedrag.

Wat zijn de woorden van een hypocriete halve gare eigenlijk waard?

> De Sovjets waren in feite zieke mensen, Stalin was een zieke bruut.

Inderdaad.

> Nee, je begon over mijn zoon, en daar ligt de grens.

Neenee, de grens ligt bij dreigen met fysiek geweld. Die grens ben
jij overgestoken.

> Je betrekt mijn kinderen NIET bij je vunzige spelletjes.

Ik betrek je kinderen nergens bij; ik heb medelijden met je kinderen.
Je moet je eens voorstellen dat je zoons later onder ogen krijgen wat
jij er allemaal aan enormiteiten hebt uitgeflapt.
Hoe moeten ze zich daar wel niet bij voelen?

Aan de ene kant natuurlijk gek op hun vader en aan de andere kant
zich schamend voor diens gedrag?
(Die situatie moet je toch niet geheel onbekend zijn Hein. Moeten je
zoons ook vluchten in narcisme?)

> Tegen mij mag je tekeer gaan, liegen, sarren, treiteren,
> verdachtmaken, hetzen, stalken, maar van mijn kinderen blijf je af.
> Als je het waagt in de buurt van m'm kinderen te komen kan je
> inderdaad een pak op je flikker van me verwachten. En dat meen ik.
> Blijf met je poten van m'n familie af, begrepen?

Wat denk je hier nou mee te bereiken?
Dat ik denk: ojee, Hein van Meeteren bedreigt me met een verbale pak
slaag, dus dan zal ik maar gauw stoppen met het hekelen van zijn
onvoorstelbare schijnheiligheid?

Dat heb je dan verkeerd gedacht.

Erik vdMb