Wilders

Raimond de Tempe Raimond.de.Tempe at HCCNET.NL
Thu Mar 1 15:58:16 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik vind het ook een non-issue. Simpele boodschappen, dat is het recept van
zo'n type als Wilders.
En dan stemmen trekken. Heeft de kiezer altijd gelijk? Het komt wel zo uit,
maar ik vind dat een slechte zin (citaat HAFMO !).

Hoeveel loyaliteiten zijn er niet? Katholieke (Rome), Israel - en ga zo maar
door. We hebben nu net de loyaliteit aan God in de discussies! Geboden
volgens die tot stand zijn gekomen zonder enige vorm van actieve inspraak!
En denk maar niet dat je zo'n gelovige om krijgt met het argument dat als
God niet ingaat op een indringend verzoek, het afgelopen is met die
loyaliteit. Overigens, ik kan prima omgaan met behoorlijk orthodox
gelovigen - we weten van elkaar wat we aan elkaar hebben. Ik zal niet
spotten.

Een vriendin van mij heeft een Australisch en een Nieuw-Zeelands paspoort.
Toen zij en ik wat met elkaar hadden, eind 2002, was voor haar een
mogelijkheid zich voor langere tijd in Nederland te vestigen( zij is
vertaalster). Als voormalige Nederlands onderdaan zou ze wel redelijk
makkelijk een NL paspoort kunnen terugkrijgen. Maar inleveren van haar
andere  paspoorten - nee, dat wilde ze beslist niet. Want dan is de weg
terug niet zo makkelijk.
Nu is zij toch binnen vrij korte tijd naar Australië teruggekeerd, toen haar
het sociale-politieke klimaat hier zo tegenviel. Geborneerde zeurpieten zijn
het in NL! (Dat was net met de periode na de moord op Fortuijn.) En ze wilde
haar kleinkinderen daar ook niet graag missen.

Kijk, dat is het - je hebt een weg terug. Daarna moet je kijken wat er per
land/nationaliteit aan de hand is.
De Marokkaanse nationaliteit is, net zomin als de Franse, af te leggen. Je
bent er geboren, klaar.
De Turkse was de voorwaarde, jaren lang en misschien nog zo, om ueberhaupt
onroerend goed in het land te kunnen kopen. Waarom zou je die dan afstaan?
Als je niet in militaire dienst hoeft, en voor een kleine 100 euro per
zoveel jaar het paspoort in stand kunt houden? Wie weet wil je wel eens iets
kopen voor een kind dat terug wil, zoals ook hier ouders voor kinderen soms
een huis kopen.

Een idioot gezeur - die Wilders. Maar helaas is er een niet te
verwaarloosbaar aantal mensen die door dit soort kletskoek gecharmeerd
wordt.

/raimond de tempe