Hirsi Ali citaat

Thu Jun 28 08:36:26 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>Ayaan Hirsi Ali in de Volkskrant (27 juni, p. 11) met een reactie op de
>islamistische reacties op de benoeming van Salman Rushdie tot Engels ridder.

 Kennelijk wordt er een fraaie reactie van mij verwacht...? How about this...

 Salman Rushdie is een intellectueel; AHA zegt iets over hem teneinde te
 suggereren dat ze er zelf ook 1 is.

>Daarin noemt zij de fanatici, met name de ideologische figuren uit Saoedie-
>Arabie, "voetvolk van het tribale barbarisme".

 Dit zegt ze louter teneinde te suggereren dat zij zelf geen fanatica zij.
 En geen ideologische figuur. Terwijl alleen al zo'n uitspraak illustreert
 dat ze dat *wel* is.
 Overigens nam Saoedi-Arabie AHA en haar familie liefderijk op toen ze uit
 Somalie vluchtte. AHA rekent derhalve weer eens af met *haar* verleden en
 herschrijft dat. Niemand deugt - behalve zij.

>Overigens roept Hirsi het Westen op om haar eigen symbolen en beschaving
>krachtdadiger te beschermen

 Als we dat gedaan hadden, dan was AHA nooit in Nederland opgenomen en was
 ze, na haar bedrog, haar Nederlanderschap *wel* kwijt geraakt. AHA is het
 perfecte voorbeeld van een immigrante die hier de boel kwam uitvreten om
 weer te verkassen omdat de gouden bergen elders hoger zijn.

 Deze onbeschaafde mevrouw leutert er gewoon weer eens flink op los. Ze
 grijpt het titeltje van Salman Rushdie aan om over diens rug weer eens in
 de krant te komen. Had liever iets over Salman Rushdie zelf gezegd...

 Ze lijkt Paris Hilton wel.