Homohuwelijk tourisme uit Aruba

Mon Jul 30 12:20:28 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mijn punt is juist dat alles als oneigenlijk gezien kan worden,
waar burgers en bedrijven vrij zijn te reizen en rechten elders te doen
gelden. In sommige ogen om plichten of slechtere voorwaarden te
ontduiken. Jouw oplossing is geen oplossing, maar willekeur.
In een rechtstaat, en ook bij erkenning van rechten elders,
moeten voorwaarden onverkort altijd gelden, en niet de ene keer wel en
de andere keer niet, ter beoordeling van een toevallige politieke
meerderheid of dictator.
Willen we een rechtstaat en vrij reizen en vestigen,
dan is de enige oplossing accepteren van verschillen die toch erkend
moeten worden, of verder uniformeren van belastingtarieven en rechten.

Fritz van Rikxoort