Koolzuurgas-ideologie: Thatcher en aartsconservatieven inderdaad aanstichtster 'Global warming'

Sat Jul 14 18:47:51 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hear hear...  :)

Fritz van Rikxoort

-----Original Message-----
From: owner-d66 at nic.surfnet.nl [mailto:owner-d66 at nic.surfnet.nl] On
Behalf Of Martijn Meijering
Sent: zaterdag 14 juli 2007 18:40
To: d66 at nic.surfnet.nl
Subject: Re: Koolzuurgas-ideologie: Thatcher en aartsconservatieven
inderdaad aanstichtster 'Global warming'

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik heb het ontstaan van de Koolzuurgas-ideologie inderdaad tot 1984
weten
> te traceren en het begon inderdaad bij Maggie Thatcher. Maar ook bij
> andere
> aartsconservatieven - waaronder afkomstig uit Nederland.

Even terzijde: Thatcher was alleen een conservatief in naam. In feite
was
ze een aartsradicaal, het tegendeel van een conservatief. Alleen op het
immateriele vlak was ze misschien conservatief. Zie
http://en.wikipedia.org/wiki/Thatcherism.

Ze was een van de grootste Britse minister-presidenten, haar tijd ver
vooruit. Haar manier van werken was weliswaar confronterend en haar
stijl
van leiding geven autoritair en dat is niet ieders kopje thee, maar
conservatief was ze niet.  Haar economische politiek is nu voor het
grootste deel algemeen aanvaard en maakt deel uit van de
Lissabon-agenda.

Werkelijk conservatisme is wat we zien in een CDA-PvdA-CU kabinet: CU
conservatief op zowel het materiele als het immateriele vlak, CDA
voornamelijk op het immateriele en PvdA vooral op het materiele.

Jij verwart conservatief nogal eens met dat wat tegen het belang van de
68'ers ingaat. Dat wat in de jaren 70 vooruitgang werd genoemd (op
materieel gebied), was helemaal geen verbetering ten opzichte van wat
ervoor kwam, maar puur opkomen voor het economisch eigenbelang van een
nieuwe generatie. De eerste generatie die zowel zijn ouders als kinderen
grof bestolen heeft?

ZO! dat moest er even uit.

(D66 at nic.surfnet.nl).
Aanmelden: stuur een email naar LISTSERV at nic.surfnet.nl met in het