Aanklacht tegen God afgewezen . . .

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Thu Jul 12 07:01:06 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

http://www.krux.nl/headlines.asp?lIntNewsId=30477

"
Aanklacht tegen God afgewezen

Gepost door: KruX Redactie - Bron: HLN
Gepubliceerd: woensdag 11 juli 2007 - 13:32

(De aanklager had de film vast ter inspiratie gebruikt)

*Een Roemeen die klacht had ingediend tegen God wegens "oplichting" en
"misbruik van vertrouwen", heeft zijn klacht afgewezen gezien door het
parket van Timisoaro. De man verwijt God dat zijn gebeden niet verhoord
werden. Dat meldt de krant Evenimentul Zilei.
*

De 40-jarige Mircea Pavel, die een straf van twintig jaar uitzit wegens
doodslag, diende klacht in tegen "de genaamde God, gevestigd in de
hemelen en in Roemenië vertegenwoordigd door de orthodoxe kerk". "Bij
mijn doop heb ik een contract met de beschuldigde gesloten, waarin hij
me zou behoeden van het kwade", aldus Pavel. Het parket van Timisoara
heeft de klacht afgewezen, "omdat God geen rechtspersoon is en geen
adres heeft".
"

Jeetje, woont ie dan toch weer niet in de hemel?

En ..., een rechtspersoon,  maar hoe kun je ´em dan beledigen vlgns
´onze´ wetgeving?

Henk Elegeert