Nuon verlaagt energietarieven

Thu Jul 5 15:45:26 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Thuisgekomen ligt er een brief van Nuon in de bus. Het maandbedrag
gaat van 69.23 naar 67.34. Nuon verlaagt de energietarieven (wat ge-
beurt er trouwens met belastingen op belastingen en BTW op belastingen
op belastingen ?).

Even teruggebladerd in m'n giroafschriften... 1 jaar geleden betaalde
ik 58.11 en begin 2006 54.30. Maar de tarieven gaan omlaag. Duitsland
wint op alle fronten...

Als het aan de politiek ligt, gaat de huur flink omhoog omdat ik ver-
plicht word m'n huis te isoleren - want dat bespaart energie. Maar m'n
huis is al geisoleerd, ik heb al een HR-ketel. Er valt geen energie te
besparen. De kosten gaan alleen maar omhoog met al die gefantaseerde
besparingen.

Met die vreselijke liberalisering kan er niet eens energie-politiek
gevoerd meer worden in Nederland - zelfs al zou men het willen (hetgeen
beslist niet het geval zij, trouwens). Men maait alleen nog maar wild
om zich heen.

Vanmorgen gaf de premier van Australie toe dat Australie Irak is binnen-
gevallen om zich meester te maken van de olie. Het wordt tijd dat Balk
daar ook eens duidelijkheid over geeft in plaats van met een smoes de
huren te verhogen.