Liberalisering: Staatsbedrijf Connexxion verpatst

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Mon Jul 2 21:44:44 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Streeksvervoerder Connexxion is vandaag verpatst. Nieuwe eigenaar is
>  het Franse (!) bedrijf Transdev,
>  http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUL/02/eco1.html Hoezo
>  vervoersbeleid ?
>
>  Gisteren zouden de al eerder verpatste energiebedrijven (hoezo
>  energiebe- leid ?)

Laatst hoorde ik nog zo´n opmerking (ben even kwijt wat precies), maar
het was aan de markt en dan kon men daaraan geen regels stellen.
Amehoela !!

 > de tarieven hebben verlaagd. Maar in tegenstelling
>  tot wat het geval was bij tal van tussentijdse verhogingen, horen we
>  daar nu niets van...

Komt nog bij  dat naar het schijnt de energiebedrijven zijn schulden
laat betalen door de betalenden.
Om gigantische bedragen moet het gaan die illegaal worden getapt en geen
energiebedrijf dat zelfs
maar aan de rand van de afgrond beland.  Hoezo markt(werking)?

>  Het dalen van de tarieven zal wel weer gepaard gaan met het stijgen
>  van de prijzen net als bij het ook al weer verpatste KPN (hoezo
>  beleid ?)...

Ach, zolang ze nog kunnen teren op meer dan riante (zeg maar
Koninklijke) betalingsdwang die
nog stamt uit de tijd dat het ten koste ging van de gemeenschap, en
derhalve nog enigzinds sprake was van
enige rechtmatigheid voor het al te ruime boetestelsel, en waarbij soms
de administatie kosten boven de
de te betalen som uit gaat -je vraagt je onmiddelijk af of die kosten
wel werkelijk zo hoog kunnen zijn, en
er zelfs met afsluiten (waarbij  het opnieuw aansluiten als
afpersmiddel) je boven het hoofd hangt, kunnen
er al te riante salarissen aan de directeuren worden betaald. Hoezo
(armoede)beleid ?  Hoezo marktwerking?

Welke markt(werking) stelt tegenover een dergelijke absurde en riante
(tevens non-prestatie) een
dergelijke en zo gigantische buitenproportionele bedragen en
bedreigingen tegenover?

Zelfs Woningbouwvereningingen maken zich schuldig aan wanprestatie en
duimschroeven aandraaien
bij mensen die het toch al lastig genoeg hebben.

Kabinet-ASO vindt een vervolg in deze periode. Marktwerking, amehoela !!!
Africhten die consumenten !!! De monopolisten aan de macht !!!
Duimschroeven
aandraaien bij hen die aan de onderkant moeten leven ! De ambtelijke
administratie in !!

Henk Elegeert