Homo-partij: D66 slaat terug met discriminerende motie

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Tue Jan 30 11:51:49 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL>,
>
>  Volgende stap is dat ze het recht willen hebben om te mogen
>  scheiden... :-)

Oh jeetje ....  ;)
Zul je zien, komen ze weer nieuwe zaken/dingen tegen als gevolg van het
gedrocht.

>  Maar ik begon hier niet over, hoor. Ik maakte de analogie met het
>  atheisme (geloof en leefstijl zijn als vormgegeven vormen daarvan net
>  zo zeer elkaars pendanten als denken en gedrag, dus het lag wat voor
>  de had het over die boeg te gooien).

Ik wees juist op het ontbreken van de werkelijke analogie tussen die twee.
Ik kon je gedachtengang wel volgen maar de (zuiverheid van de)
redenering niet.

>  Ik heb niets tegen homo-getrouw hoor.

Ik ook niet, hoor. Daar ga ik ook niet over.
Moet ieder voor zich vooral zelf besluiten.

Vraag  is of het huwelijk zoals we dat hier kennen niet
 te zeer en een eenzijdig christelijk karakter kent.
De overheid bemoeit zich (vanuit die christelijke grondslag)
m.i. veel te veel met het priveleven van haar burgers,  en  heeft eveneens
vanuit die grondslag weinig oog voor andere vormen.

Men schroomt zelfs niet daar inkomensbeleid op af te stemmen.

Het ergste wat dit land nu nog kan overkomen is een aparte minister voor
jeugdzaken.

Henk Elegeert