Homo-partij: D66 slaat terug met discriminerende motie

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Mon Jan 29 22:41:21 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Herman Prive schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Als je het gaat wegredeneren blijft er inderdaad niets van het
>  huwelijk over.

Het  gaat  niet om  het  wegredeneren maar om de ´waarde´ die je(/men)
toekent
aan een op zichzelf behoorlijk christelijke waarden vertegenwoordigend
fenomeen.

Dat - twee  geliefden die  elkaar liefhebben en dat vorm willen  geven -
daarvan
 is allang geen sprake meer. Het is op geen enkele manier nog iets ten
dienste van geliefden.
CDA-ers en andere christelijke partijen claimen als hun hoeksteen.

>  Dan wordt het huwelelijk.

Dat is het al. Politici meng(d)en zich in dat gezinsleven.

 > Ook homoseksuelen groeien op
>  in een cultuur waarin huwelijk een bepaalde gevoelswaarde heeft.

Vasthouden die gevoelswaarde, maar die cultuur lijkt me geen zuivere.

>  Dat lijkt mij dan ook de reden dat het huwelijk, inclusief alle
>  negatieve aspecten, een aantrekkelijke aangelegenheid kan zijn.

Kromme/vreemde redenering. Immers bijna  iedereen groeit op  in de
huidige huwelijkscultuur.
De gevoelswaarde is dus een subjectieve invulling, terwijl je juist op
iets anders lijkt te willen wijzen.

Op de vraag of de huidige huwelijkscultuur gebaseerd is op wensen van
burgers
zelf vormt diezelfde cultuur een blok aan het been.

>  Ook de homo's die trouwen denken dat dat voor de rest van hun leven
>  is, ook voor hen is realiteit daaraan ondergeschikt.

Jemig .... je bent de spreekbuis voor homo´s die (dat) denken? ;)
Je overtuigd me toch echt niet waarom men zo´n ´leefstijl´ zou willen
adopteren.

In deze huwelijkscultuur ...
Vrienden van God
Deel I van het tweeluik: God in Amerika
woensdag   31 januari 2007 14:25 Ned 2 (Herhaling)
... is geen ruimte voor homohuwelijken.

Welke huwelijkscultuur gaat het nu eigenlijk ?
Wat  is dat dan?

>  Daarin zijn ze net zo dom of slim als anderen.

Het had  achterwege kunnen blijven, maar het lijken net echte mensen. :)
Maar juist daarom, waarom dan zo´n gedrocht als leefstijl adopteren?

Henk Elegeert