Homo-partij: D66 slaat terug met discriminerende motie

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Mon Jan 29 00:30:11 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
> [...]
>
>  Herman van den Akker <hermanvandenakker at HOTMAIL.COM>,
>
>  Alles kan een leefwijze zijn. Een mormoon met een heel nest vol
>  vrouwen meet zich toch echt een leefwijze aan.
>
>  Ik vind het wat oneigenlijk om die twee naast elkaar te zetten.
>  Homosek- sualiteit is *altijd* een leefwijze, een man/vrouw-relatie
>  kan dat zijn (druk bezig met tantra-yoga, partnerruil met de buren,
>  kuis zijn op de dag van de Heer), maar het *hoeft niet*.
>
>  Hier geldt zo'n beetje hetzelfde als voor mensen die atheist zijn:
>  een atheist is geen gelovige (men is nu juist atheist door er geen

Nou, eigenlijk kan die redenering niet. Men is slechts atheist vanwege
het bestaan van theisten.
Die hadden een benaming nodig om te kunnen discrimineren.

>  mensen zonder leefwijze

Heb je een  paar voorbeelden. Mijn  fantasie laat me hier even in de
steek. :)

>  hebben niet ook een leefwijze (namelijk een leefwijze waarbij men om
>  welke reden dan ook niet gekozen heeft)

?? Zo vaak wordt er toch niet echt bewust een keuze gemaakt, wel?

 > Maar mensen *met* een geloof zien het eerste
>  niet en mensen *met* een leefwijze zien het tweede niet.

Ik heb (ook) nog steeds ´geen beeld´ bij mensen zonder leefwijze.

>  Ze projecteren hun paradigma op ande- ren en beseffen dat niet. Het
>  valt buiten hun voorstellingsvermogen.

Precies. Reden waarom de atheist ook niet kan bestaan. Zonder de context
van
de theisten zelf, bestaat er geen atheist. Het zijn de theisten die
discrimineren.

Groepsgeleuter dan dus ook, wel beschouwd.

Henk Elegeert