De Volkskrant 27 januari 2007

Fri Jan 26 21:45:17 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Helemaal eens, Hein,

Heb Pechtold vanuit voorzitterschap
knabbelde al aan fractie en Lousewies voor val Thom)
en vanuit kabinet toen ie zichzelf daarin gelanceerd had,
steeds aangewezen als mede-verantwoordelijk, zeker voor val Boris.
Dan kreeg je D66-ers uit de ons-kent-ons over je heen.
Iedereen had fouten gemaakt behalve Pechtold, ze spuwden vuur.
Maar hij is stap voor stap na vele slachtoffers op zijn plek.
Nooit is ie verantwoordelijk,
als partijvoorzitter kende en sprak ie iedereen,
hij trekt via velen aan alle touwtjes,
maar steeds steken anderen hun nek uit.
Zo kende ik hem al voor ie voorzitter werd,
als iemand die voor elke verantwoordelijkheid wegduikt,
en allerlei procedures bespeelt.
Gek hoe velen met hem weglopen.
Ik hou meer van mensen die ergens voor staan
en hun nek uitsteken, en uiteraard fouten maken.

Fritz van Rikxoort