Homo-partij: D66 slaat terug met aangenomen motie

Thu Jan 25 23:23:14 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ben juist D66-er pur sang,

En accepteer de aard van eenieder. Zonder gepsychologiseer.
Ik aanvaard ook onze beperkingen, onwetendheid, toevalligheid,
het gebrek aan universele waarden en normen,
de toevallige goedheden passend bij hoe wij gebakken zijn,
en de botsingen met soorten die anders gebakken zijn,
en met individuen en groepen binnen onze soort die anders zijn.

Gedrag is een term die gebruikt wordt als we over homo's praten
in de zin van perfers gedrag. Als je die term neutraal bedoelt,
gedrag horend bij de aard van mensen en individuen,
zonder enig waardeoordeel, dan begrijp ik je dedain niet,
als homo's en lesbo's niet meer of minder willen dan hetero's.
Waarom je gedrag erbij haalt als issue is dan een raadsel,
een vrouw is een vrouw, een man en man, en het is niet aan jou,
je bent God niet, en zeker niet aan jou als D66-er,
te bepalen dat twee vrouwen of twee mannen
niet zouden mogen wat een man en een vrouw mogen.

Het belang van het kind sluit ook niet uit
dat een andere vader of moeder dan de biologische,
noch dat twee vrouwen of mannen een kind verzorgen.
Dat biologische ouders samen het recht hebben hun kind te verzorgen
is niet meer dan acceptatie van de natuur, het is hun kind.
Die biologische ouders zijn ook weleens een lesbische vrouw
en een homoseksuele man.
Ook is het aan niemand dan de moeder of vader
al dan niet met instemming van de andere biologische ouder,
zijn of haar kind met een andere partner op te voeden.
Hierbij is onderscheid tussen geslachten van de ouders,
de nieuwe ouder, geen issue voor de overheid.
Er is geen maatschappelijke dreiging die de vrijheid beperkt.

Fritz van Rikxoort