Homo-partij: D66 slaat terug met discriminerende motie

Wed Jan 24 10:42:22 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ietwat geinspireerd door de opmerkingen van Fritz van Rikxoort
 <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL> en de diskussie van gisteren, het volgende...

 Het ging om discriminatie. Volgens mij worden homo's in Nederland niet
 gediscrimineerd maar wordt voortdurend gespeeld alsof dat wel zo zou
 zijn - met afschuwelijke consequenties voor D66. Onze partij wordt
 voortdurend onder de voet gelopen door homo's die hun eigen agenda
 hebben. En dat is een *zeer conservatieve* en hedonistische agenda.

 D66 is gesloopt door dat rare atheistische/conservatieve/homo/indivi-
 dualistische/sociaal-liberale/verlichtings-gedoe waarbij respectievelijk
 een atheistische godsdienst wordt geintroduceerd, een hang naar de 19e
 eeuw, een homostrijd, een narcistische sociale hervorming, een sociaal-
 liberale ideologie en een ongekende filosofische duisternis.

 Als D66'er van het oude stempel ben ik daar falicant tegen.

 Ik ben atheist (dat betekent dat ik niet met religie bezig ben), pro-
 gressief (ik moet niets hebben van denkbeelden uit de 19e eeuw), geen
 homo (ik wil niet dat D66 wordt opgeofferd aan de homostrijd, daar is
 D66 niet voor), tegen het doorgeschoten -narcistische- individualisme
 (tegen het hedonisme, tegen terrasdemocraten, tegen Jonge Democraten)
 ik ben vrijzinnig democraat (ik hang geen liberale ideologie aan maar
 weer wel beginselen; ik ben tegen het omkeren van de betekenissen van
 'links' en 'rechts', en van 'conservatief' en progressief'), ik ben
 tegen de filosofie (dat is proto-wetenschap, doorgaans pseudo-wetenschap
 en kleingeestige en/of oerburgerlijke ethiek).

 Op al dit soort 'fronten' gaat het momenteel mis met D66 (trouwens ook
 met de VVD - ik hou van liberalen als Wiegel en niet van die malle
 types als Rutte). Ik heb inmiddels begrepen dat dit in het jargon van
 mensen die hier anders over denken 'de ideeenstrijd' heet. Nou, dat
 tekent *hen*, want als vrijzinnig mens sta ik *boven* de ideeen - het
 denken *zelf* dient vrij te zijn, het hebben van ideeen is volkomen
 *irrelevant* (dan krijgt men die rare discussie over de vrijheid van
 meningsuiting en het veroordelen van mensen wegens misdunk). Mensen
 moeten 's mijnsinziens juist zoveel mogelijk van hun ideeen *af* - want
 pas dan zijn ze vrij (daarom is een liberaal ook zo stompzinnig en
 contra-productief bezig).

 Ik vind dat Pechtold het heel goed doet. Eindelijk stond er *niets*
 over de homostrijd, over het sociaal-liberalisme meer op de website
 van D66. En verdomme, de homo's slaan weer toe. Daar heb ik het dus
 over. Wat ze door hun strijd niet zien (of willen zien, of het geen
 bal kan schelen) is dat dit *zeer schadelijk* is voor D66.

 Daarenboven vind ik dat de meeste mensen (inclusief de meeste homo's)
 rare ideeen over homoseksualiteit hebben. Eerst was het een zonde,
 toen een misdaad, toen een psychiatrische stoornis en nu zou het weer
 een geaardheid zijn. M'n hemel, hoe *komen* mensen op zoiets ? Het
 gaat om het *gedrag* van mensen en dus om een leefwijze. En dat
 betekent nauwelijk iets. Maar er moet weer strijd gevoerd worden
 (ideeenstrijd). Dat is dus dom, contraproductief en uitermate des-
 tructief. De ene persoon verft z'n haar, de andere is homo. Meer is
 het niet. Als ik iets *niet* doe dan is het wel het discrimineren
 van homo's - sterker nog: veel homo's discrimineren zichzelf middels
 segregatie.

 Dat sommige homo's zich bedreigd voelen door immigraten kan ik wel
 begrijpen maar het is *onjuist*. Ook ik ervaar als ik in Amsterdam
 Nieuw West kom een dreiging van de kant van immigranten. Dat komt
 omdat ik Nederlander ben en veel immigranten haten Nederlanders tot
 op het bot. Ze kijken je met vernietigende blikken aan, omgeschoten
 immigranten die niets te doen hebben, schatten je in op straatroof.
 Homo's vertalen dezelfde haat 's mijnsinziens volkomen verkeerd en
 zoeken de oorzaak bij zichzelf en bij middeleeuwse ideeen over homo's
 bij immigranten. Maar het probleem is veel algemener.

 Mensen moeten meer om zich heen kijken dan opgaan in introspectie.