Homo-partij: D66 slaat terug met discriminerende motie

Tue Jan 23 17:31:58 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 [Is die motie eigenlijk bij de stemmingen aangenomen of verworpen ?]

 Herman van den Akker <hermanvandenakker at HOTMAIL.COM>,
>Seksualiteit is een eigenschap, een geaardheid, of hoe je het wilt noemen.
>Het is geen leefwijze.

 Dat verhaal hoort men vaker. Maar het is inhoudsloos: waar zit die
 eigenschap dan ? In het brein ? In het DNA ? Hormoontjes ? Homobugje ?

 't Is net zoiets als te zeggen dat de Heere iemand bij wijze van 'beproe-
 ving' met homogevoelens 'geslagen' heeft. Mooi verhaal voor de gelovige
 maar een materialist kan er niets mee.

 Met een leefwijze kan een ieder uit de voeten. Een leefwijze is alles dat
 niet-authentiek, dus aangenomen, is. Dat is hier zonder meer van toepas-
 sing: als een man zich als een man gedraagt is dat authentiek, als een
 man dat niet doet dan is dat een leefwijze. Okee, triviaal - maar het
 gaat dan ook niet om grootse inzichten maar om een biologisch gegeven.

 Als ik homo zou zijn en ik zou geloven in een 'geaardheid' dan zou ik
 naarstig op zoek gaan naar die geaardheid. Maar als ik zou beseffen dat
 het een leefwijze was, dan zou ik me daar niet druk om maken (volgens
 mij maken de meeste homo's zich niet druk om de 'aard' van hun 'geaard-
 heid' en dat alleen al bewijst dat het om een leefwijze gaat). Mensen
 die geen homo zijn, maken zich ook nooit druk om enerlei geaardheid
 want dat speelt domweg niet. Er *bestaat* helemaal geen heteroseksuele
 geaardheid - dat is hoogstens een religieus begrip.

>Als je als hetero wordt geboren, heb je het geluk dat dat de geaccepteerde
>norm is.

 Zo wordt men niet geboren. Een leefwijze heeft iets te maken met een
 ontwikkeling.

 How about this... bij de meeste mensen stopt hun ontwikkeling rond hun
 30ste. Bij sommigen is dat eerder, bij anderen later. Als die ontwikkeling
 al voor de puberteit stopt (gewoon een kwestie van kans), wordt iemand
 homo/lesbo (want voor de puberteit spelen jongetjes met jongetjes en
 meisjes met meisjes) en als dat daarna gebeurt nooit. Dat is een fraaie
 niet-pathologische verklaring die noch een geaardheid noch een materia-
 listische verklaring behoeft maar wel verklaart waarom mensen hun
 leefwijze niet meer kunnen veranderen (bij praten is dat ook zo: als
 iemand niet voor z'n puberteit heeft leren praten, dan kan het daarna
 niet meer).

 Is men van al het gelazer af... en het denken is volledig vrij gebleven
 zonder dat er van discriminatie sprake zij.

 Marc Fluks, Amsterdam