Homo-partij: D66 slaat terug met discriminerende motie

Tue Jan 23 14:53:21 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Herman van den Akker <hermanvandenakker at HOTMAIL.COM>,
>Dus als het belang van het kind voorop staat (waarmee ik het geheel eens
>ben) dan hebben we nog wel meer zaken te regelen en te overdenken.

 En zeker daar waar het om een misdadige leefwijze gaat: ouders die hun
 kinderen mishandelen, eindelijk wordt dat dan uit huis geplaatst en die
 ouders maken daarop gewoon een nieuw kind. Voor homo's/lesbo's moet zoiets
 heel wrang zijn. Alsof zij minder zouden zijn dan kindermishandelende
 ouders. Maar het komt nu eenmaal voort uit dat biologische ouders altijd
 een man en een vrouw zijn.

 Bij zeer ernstig godsdienstige ouders die het juist weer heel goed bedoe-
 len met hun kroost heeft men net zo iets, trouwens.

>Homoseksualiteit kan net zomin als heteroseksualiteit een leefwijze zijn,

 Alles kan een leefwijze zijn. Een mormoon met een heel nest vol vrouwen
 meet zich toch echt een leefwijze aan.

 Ik vind het wat oneigenlijk om die twee naast elkaar te zetten. Homosek-
 sualiteit is *altijd* een leefwijze, een man/vrouw-relatie kan dat zijn
 (druk bezig met tantra-yoga, partnerruil met de buren, kuis zijn op de
 dag van de Heer), maar het *hoeft niet*.

 Hier geldt zo'n beetje hetzelfde als voor mensen die atheist zijn: een
 atheist is geen gelovige (men is nu juist atheist door er geen geloof
 op na te houden); mensen zonder leefwijze hebben niet ook een leefwijze
 (namelijk een leefwijze waarbij men om welke reden dan ook niet gekozen
 heeft). Maar mensen *met* een geloof zien het eerste niet en mensen *met*
 een leefwijze zien het tweede niet. Ze projecteren hun paradigma op ande-
 ren en beseffen dat niet. Het valt buiten hun voorstellingsvermogen.

 Het lijkt soms wel of homo's/lesbo's hun leefwijze eerst projecteren op
 anderen die *geen leefwijze* hebben (en dus geen homo/lesbo *kunnen*
 zijn) en vervolgens hetzelfde willen als die anderen. Maar dat kan dus
 niet. Ook hier is de religie een aardige analogie. Een ernstig gerefor-
 meerde *kan zich niet gediscrimineerd voelen* omdat men zondag niet naar
 een feest kan. Dat is eigen aan de eigen leefwijze, er is geen sprake
 van discriminatie van de kant van de anderen die zondag *wel* een feestje
 bouwen.

 Die denken daar helemaal niet aan.
 Die zijn er in het geheel niet mee bezig.