Gay krant maakt 'Koers D66 tijdens 'zigeuner-kabinet' CDA/PvdA/CU' volkomen belachelijk

Sat Jan 20 18:14:16 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Eerder vandaag schreef ik,
>Dat men in de CU anders denkt over abortus, euthanasie en homo's valt echt
>in het niet bij de 'sociale- en zorg-agenda' -om nog maar te zwijgen van

 Twee uur later was Pechtold op de radio en zojuist schrijft de Gay-krant
 daarover op,
    http://www.gaykrant.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=2969
 het volgende,
    Pechtold en zijn partij hechten veel waarde aan liberale verworvenheden
    zoals abortus, euthanasie en de openstelling van het huwelijk voor
    lesbiennes en homoseksuelen. Pechtold is bang dat al in de formatie-
    onderhandelingen bepaalde vrije regels strakker zullen worden aangetrok-
    ken omdat de twee christelijke partijen deze verworvenheden zullen
    willen inperken.

 [Wat zijn trouwens 'vrije regels' ?]

 Dit is gewoon leugen. Pechtold kwam aanzetten met een 'anti-paarse mal'
 en gaf als voorbeeld daarvan vrouwen die behandeld willen worden omdat ze
 'over tijd' zijn dankzij de CU wel eens onder de abortus-wetgeving zouden
 kunnen vallen.
 Geen idee of dat zo is - maar het is sowieso iets anders dan de Gay krant
 betoogt.

 De Gay krant trekt de opmerkingen van Pechtold volledig uit z'n verband
 om de eigen nering weer eens over de electorale belangen van D66 heen
 uit te venten (het homohuwelijk - iets dat nota bene geregeld is - dus
 waar heeft men het in hemelsnaam over ?).

 Met dit soort onzin rijdt men Pechtold en het herstel van D66 lelijk in
 de wielen.

 Riekt derhalve naar vuil spel vanuit die D66-gelederen die de partij met
 hun liberale/homo-manie naar de afgrond hebben geduwd. Ironisch genoeg
 zijn de reacties *negatief* - men heeft dus weer eens naast de pot gepiest
 en bewijst opnieuw niets van de fouten van de afgelopen periode te hebben
 geleerd. Het ware geloof is kennelijk in gevaar.

 Waarom toch die onnodige vernielzucht ?

 Ik vond dat Pechtold het heel goed deed. Laten we daar blij over zijn in
 plaats van meteen weer als een ontaarde liberaal te gaan keten.