zetelverlies en ontkenning

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Jan 18 23:27:54 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Antid Oto wrote:

> Toch moet ik van den Muijzenberg enigszins gelijk geven.

Mijnheer zal hier blij mee wezen.

> Waar rook is, is vuur.

Dat is een stupide stelling, beste Oto. Ten eerste is er soms vuur
zónder rook (niet elke vuursoort ontwikkelt rook), maar, en dat is
ernstiger: waar rook is ís niet altijd vuur. Denk aan een rookbom, of
rookgranaten. Weet je hoe de NSB-ers de Joden verdacht maakten? Door ze
stelselmatig van misdaden te beschuldigen. Door herhaaldelijk te zeggen
dat ze gluiperds waren, onbetrouwbare sujetten, afzetters, geldwolven,
samenzweerders..... Veel rook dus. En wat was het resultaat? Dat delen
van de kleine burgerij is Nederland zei: tja, waar rook is, daar is vuur.
Door veel rook te maken, beste Oto, kan je mensen in de waan brengen dat
er vuur is. En er zijn altijd goedgelovige idioten die erin trappen.

> Ik zou het ook niet pikken om als NSB-er uitgemaakt te worden.

U bedoelt vóór NSB-er uitgemaakt te worden? Awel, als u een NSB-er zou
zijn, dan zou ik geen enkele belemmering erin zien om u voor NSB-er uit
te maken. Je moet de beestjes wel bij de naam noemen. Overigens heb ik
die paar lieden, zoals Muijzenberg, die onze stichtingslijsten
verstierden niet voor NSB-er uitgemaakt, hoor, maar  wel eens gezegd dat
iemand als hij een NSB-achtige *tactiek* heeft om mensen te "verleumden"
zoals de Germaan dat zo mooi zegt. Zwart te maken. In een kwaad daglicht
te plaatsen. Die tactiek past hij sinds jaar en dag ook toe op deze
lijst. En jawel, daar komt ene Antid Oto aangemarcheerd (wie ís die
man?) en trapt er met open ogen in.

> En als ik je met ADHD gespekte bijdragen lees, dan vraag ik me af of
> jij wel zo geschikt bent als politicus.

Volstrekt ongeschikt, goede vriend. Inmiddels heb ik een bloedhekel aan
de politiek. En aan de meeste politici. Dat zal u niet zijn ontgaan. Ik
ben geen gluiperd, geen opportunist, geen ijdele ego, geen nepotist,
geen gladjakker, geen meewaaier, geen mooiluller, geen
vriendjespoliticus, geen harteloze rekenaar, geen regent. Ik ben gewoon
een vrije geest, en niemand kan me dat afoakken. Volstrekt ongeschikt
voor de politiek dus. Gerustgesteld? Ik vind, om je de waarheid te
zeggen dat hele politieke wereldje van jou een vieze en vunzige habitat
waarin slechts engerds gedijen.

> Waarom doe je uberhaupt mee aan een lijsttrekkersverkiezing als je bij
> voorbaat weet dat je kansloos bent? Voor de bühne of voor het ego?

Is dit een open vraag? Een suggestieve vraag? Een binaire vraag? Of
gewoon een domme vraag? Wil je überhaupt iets van me weten? Ben je
waarlijk nieuwsgierig, of heb je je oordeel reeds klaar? (Ik vrees van
wel).
(Tegenvraag: moet je in een democratie altijd meedoen aan verkiezingen
als je zeker wint? Ja, sommigen denken dat, en schakelen hun rivalen
vooraf dus uit met slinkse middelen. Maar iemand met een open geest en
met guts, zoals ik, die doet gewoon mee omdat zoiets....bij de
democratie hoort. Lastig begrip he, Oto, democratie....).

Veel plezier verder met je politiek, Oto, én met je nieuwe vrind.