Mag je jezelf verdedigen?

Thu Jan 18 00:26:53 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zo gaat dat vaak,

De boodschapper krijgt de schguld zeg maar.
Wie verhaal haalt in Laiser-fair-laisser-passer-land
is meestal de kwade pier.
Dat komt ook doordat de boodschapper of verhaalhaler
als agressief ervaren wordt,
het is beter op zijn hollands alles stiekem te ritselen,
dan kraait er geen haan naar.

Rechtspraak is vaak kromspraak,
een formaliteit.
Criminelen, hele en halve,
hebben hun zaakjes formeel vaak bedekt.
Mensen zonder kwaad in de zin zijn wel te pakken,
bovendien doen criminelen vaak wel gelijk aangifte.

Fritz van Rikxoort