Alle ledentallen gegroeid, behalve van D66

Steven Rieder Steven at RIEDER.NL
Tue Jan 16 17:32:59 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,

Henk Vreekamp wrote:
> Dat de afdeling Utrecht het goed doet bij verkiezingen is niet te danken
> aan de JD en haar sociaal-liberalen. Kantjeboord redde een klassieke
> D66-er het bij de kandidaatstelling voor de laatste raadsverkiezingen.
> Dat wekt vertrouwen, zeker bij de aloude kiezers.

Nee, de reden dat Utrecht het goed doet is dat er een grote groep
enthousiaste leden is die er de schouders onder zet, waarvan een zelfs
met voorkeursstemmen in de raad is gekozen. Heeft weinig met
sociaal-liberalen danwel "klassieke" D66'ers te maken.

Onder die enthousiaste leden zit een grote groep sociaal-liberalen. Dat
zorgt er imho juist voor dat het geluid van D66 in Utrecht als
verfrissend wordt ervaren: niet alleen het oude hameren op referenda
e.d. maar met concrete ideeën komen en daar ook actie voor voeren, zoals
we gedaan hebben met de nachtbus naar de Uithof. Onder de doelgroep
studenten hebben wij vooral daarom hoog gescoord met de GR-verkiezingen.
In Utrecht is het volgens mij "the best of both worlds". Die scheiding
tussen sociaal-liberaal en "klassiek" is helemaal niet zo scherp.

Groeten,

Steven