Alle ledentallen gegroeid, behalve van D66

Aris B. B.Aris at TWEEDEKAMER.NL
Mon Jan 15 21:18:23 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Volgens mij is er een redelijk sterke relatie met hoe goed afdelingen het in de GR-verkiezingen gedaan hebben. In de Afdeling Den Haag waren een aantal nieuwe leden vorige week speciale gasten op de afdelings-nieuwjaars-receptie. In Den Haag wisten we het verlies tot één zetel (van 3 naar 2, maar we hadden bijna een restzetel) beperkt te houden; en zoals bekend boekte Utrecht-stad een winst van 2 naar 3.
  En bij de Kamerverkiezing in November waren onze cijfers in de vier grote steden boven het landelijk gemiddelde; ik hoor uit die vier steden verhalen van een goedlopende campagne met volop vrijwilligers.

Hieronder het begin van het Persbericht van de afdeling Utrecht (bron: Nieuwsbank).

"Gemeenteraadsfractie D66 Utrecht

D66 minder leden? In Utrecht niet!

D66 Utrecht: 109 nieuwe leden in 2006

Persbericht // Utrecht, 15 januari 2007

D66 Utrecht afdelingsvoorzitter Jeroen Kreijkamp is zeer verheugd met deze cijfers: "ondanks dat 2006 een lastig jaar was voor D66, ben ik blij met de groei van van ons ledenaantal in Utrecht, we zien dat de positieve uitstraling en alle (campagne-)activiteiten hun uitwerking hebben op ons ledenaantal."

Tegen de landelijke trend in is het ledenaantal van de Utrechtse D66 afdeling gestegen in 2006. Dat blijkt maandag uit cijfers van het landelijk bureau van D66. (...)

Bernard