Wetenschappelijk wangedrag: Energie, klimaat en zeewaterpeil

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Jan 14 09:14:50 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Van klimatologie weet ik niets af, Marc, ik signalseer slechts dat er
minder sneeuw en ijs is. En wat ik ervan moet vinden, weet ik ook niet.
Meer schone lucht lijkt me aardig en gezond, zeker nu ook India en China
zich aansluiten bij de vervuilers.

Wat mij wetenschapsantropologisch meer boeit is het feit dat ene Arthur
Rorsch pas na zijn pensionering een actie durft te ondernemen. Heeft de man
tijdens zijn werkzame leven soms zoveel boter op zijn hoofd geladen om maar
carriere te kunnen maken dat hij nu, door wroeging gekweld, tegen zijn
eigen lafheid vecht? Maakt het pensioen ineens totaal iemand anders van
bijv. zwijgers of leugenaars? Een vraag die mij nog interessanter lijkt dan
ja of nee broeikaseffect. Zoals je weet is ook natuurwetenschap
maatschappelijk ingebed (Latour e.v.a.).
hv,u
-----