Die EU, het is toch wat

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Jan 12 14:08:16 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dag Martijn,

Of dat goed nieuws is wachten we maar even af. In Nederland moet men het
loon betalen wat er bij hoort dus gaat men wel naar Polen of zo, zoals al
grootscheeps gebeurt. Met een minimumloon van € 144 per maand kan dat toch
ook.
Een verdubbeling van de transportactiviteiten in Nederland ben je er nog
lang niet. De overgrote meerderheid van de transportondernemers beduvelde de
boel al voor de Polen en Tjechen, ik heb heel wat rechtzaken bijgewoond. Nu
zijn ze ineens omgetoverd naar lieverdjes? Laat me niet lachen, dat doen zij
wel.
Dus of dat goed nieuws is waag ik nog even te betwijfelen, als je het niet
erg vindt.
Ik ken een bedrijf dat een ander overnam en zijn eigen internationaal er
naar toe bracht. Er rijden ongeveer100 auto en zijn nog 5 Nederlanders in
dienst. De rest zijn Tjechen.
Maar we wachten even af.

Ger