AHA-gate. HP/DeTijd, deel III

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Jan 11 09:59:11 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,

> Maar da's niet het punt. Mensen kunnen ook een HBO-opleiding aan een
> universiteit doen. En bij AHA bestaat er onduidelijkheid aangaande
> het soort examen dat ze gedaan heeft terwijl ze de 'drs'-titel voert.
> En dat is waar het hier om gaat...
>
> 1) Een doctoraal-scriptie die niet in de bibliotheek van de eigen
> universiteit staat, 2) een nieuwe werkgever die haar eerst een HBO-
> opleiding en dan weer een doctoraal toedicht, 3) een doctoraaloplei-
> ding mogen doen 'na een propadeuse in Driebergen' terwijl ze eerder
> [...]
Herman van Gunsteren begeleidt geen HBO scripties. Ik ken hem goed, ook
in de persoonlijke sfeer. Hij begeleidt alleen maar scripties en
werkstukken op academisch niveau, én is (was) promotor. Ayaan heeft met
een propedeuse HBO waarschijnlijk haar colloquium doctum gehaald, is
toegelaten tot het doctoraalprogramma van PW in Leiden en is
afgestudeerd met een scriptie bij Prof. Herman van Gunsteren. Het lijkt
me logisch en aannemelijk allemaal. Overigens is mijn eigen scriptie ook
niet meer te vinden op de vakgroep. Dat komt door die verhuizing van de
juridische naar de sociale faculteit.
In dit geval, beste Marc-A zie je een paar spookjes, meen ik.........