AHA-gate. HP/DeTijd, deel III

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Jan 10 16:54:37 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het zit wel goed: ook ik heb mijn doctoraalscriptie bij Herman van
Gunsteren gedaan. Herman van Gunsteren was (nu met emeritaat) hoogleraar
politieke theorieën in Leiden, faculteit Rechten, Politieke
Wetenschappen. (Jasper: er ís geen faculteit politicologie in Leiden.
Wel een faculteit Rechtswetenschappen en een sociale faculteit.
Politieke Wetenschappen is overgegaan van de éne faculteit naar de
andere, ergens in de negentiger jaren. Leidenaren hebben, in navolging
van Hans Daalder, een hekel aan het begrip politicologie, zij noemen
zich politiek wetenschapper).
Hein