Beveiliging AHA

Wed Feb 28 22:52:21 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 28-feb-2007, at 13:07, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Clashes tussen Erik en Hein mogen dan niet op mijn webpagina
> staan, ze
>  staan wel hier,
>     http://www.archivum.info/wikinl-l@lists.wikimedia.org/2007-01/
> index.html
>     http://www.archivum.info/wikinl-l@lists.wikimedia.org/2007-02/
> index.html
>  Het heeft iets met sokpoppen te maken (een persoon die onder
> verschillende
>  gebruikersnamen aan een discussie meedoet en daarbij ook met
> zichzelf in
>  discussie treedt).

Relevante bijdrage van die lijst:

On 29-jan-2007, at 19:25, Siebrand Mazeland wrote:

 > Hoi Hein,
 >
 > Met veel belangstelling las ik je onderstaande e-mail aan de lijst.
 > Gezien
 > je beroepsmatige achtergrond zou ik je willen vragen een bijdrage
 > te doen in
 > het 'Handboek voor moderatoren' en in het bijzonder in het
 > hoofdstuk over
 > http://nl.wikibooks.org/wiki/Handleiding_moderatoren/
 > Hoe_om_te_gaan_met_pers
 > oonlijke_aanvallen.
 >
 > Ik denk dat jouw ervaringen daar in tips erg goed tot uiting kunnen
> [...]

Beste Siebrand,

Hein van Meeteren maakt zich op Internet vanaf 1994 schuldig aan
schelden, tieren, persoonlijke aanvallen, trollen, sokpopperij,
dreigen met rechtszaken etc. etc. etc.
Lees bijvoorbeeld eens hoe hij op de Nederlandse Wikipedia bezig is
geweest.

Zo iemand vragen om tips voor het hoofdstuk 'Hoe om te gaan met
personlijke aanvallen', lijkt me net zoiets als een pyromaan vragen
of deze de vrijwillige brandweer zou willen assisteren.

Erik vdMb

(einde van de bijdrage)

Op Wikipedia is de 'discussie' waar het omdraait met enige moeite nog
wel te vinden.

Hein was daar onder andere actief als Heinwvm, als BriBri, en als
Raadsvrouwe, en inderdaad, deze sokpoppen reageerden ook op elkaar.
Door een vergissing van Hein kwam al na korte tijd aan het licht dat
het hier om dezelfde persoon ging. Ook op de DB.NL lijsten hanteerde
Hein een sokpop.
En toen Hein weer een keer niet oplette postte hij op Thu, 22 Jul
1999 11:42:03 GMT onder de naam van zijn sokpop - Ricardo Santos de
Crux <koppigestijfman at HOTMAIL.COM> - een bijdrage op deze lijst; zie
lijstarchief.

Erik vdMb