Hoogervorst: no-claim was misrekening

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Tue Feb 27 13:27:07 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Hoogervorst: no-claim was misrekening

MAARSSEN (ANP) - Voormalig minister Hans Hoogervorst (VVD) van
Volksgezondheid is er niet rouwig om dat het nieuwe kabinet de no-claim
in de zorg afschaft. ,,De no-claim is een van mijn misrekeningen
geweest'', zegt hij in een afscheidsinterview in het vakblad Zorgvisie.

Bij de regeling krijgt iedereen die weinig zorg gebruikt, een bedrag van
maximaal 255 euro per jaar terug. ,,Ik dacht dat mensen een beloning
achteraf als minder vervelend zouden ervaren, maar dat heeft niet zo
gewerkt.'' De ex-minister had een eigen risico, wat aanvankelijk het
plan was, toch beter gevonden.

Het nieuwe kabinet schrapt de no-claimregeling per 1 januari 2008, maar
kondigt aan dat er wel een nieuw systeem van eigen betalingen komt.
Chronisch zieken en gehandicapten worden hiervan uitgezonderd.

http://www.destentor.nl/gezondenwel/article1145332.ece

Om braakneigingen van te krijgen....
Dus toch een chaot ?

Henk Elegeert