Bio-brandstoffen, waar blijven wij?

Bart Meerdink bart.meerdink at GMAIL.COM
Mon Feb 26 17:49:36 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> Dus moet er iets gedaan worden aan de teelt, aan verdeling van nieuwe,
> organische grondstoffen.  In Latijns Amerika liggen  ontelbare hectaren
> gebied  ongebruikt te wachten op ontginning.  Ook in Azië is dat het

Ja, van die hectaren ooit (of nog) door indianen bewoond?

Ik zie weinig in biofuel. Het is een lowtech maar erg inefficiënte
manier om zonne-energie vast te leggen volgens mij.

Het is verspilling om goede bouwgrond daarvoor te bestemmen dan wel
regenwoud te vernietigen voor soja (ook een grondstof voor bio-brandstof).

Bart