Beveiliging AHA

Mon Feb 26 08:02:07 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 26-feb-2007, at 0:26, Hein van Meeteren wrote:

> Er zijn sterkere en minder sterke maten van verbonden zijn.

Ja.

> Dat is het enige onderscheid dat geldt.

Zou het?

> [...]
> oorspronkelijke en verreweg de grootste van de Wikipedia's is de
> Engelstalige, die eind 2006 zo'n anderhalf miljoen artikelen telt.
> Het originele doel was te komen tot minimaal 100.000 artikelen,
> maar toen dat aantal was bereikt, ging de groei nog volop door.
> Vanaf de zomer van 2001 zijn er naast de oorspronkelijke
> Engelstalige vele andere Wikipedia's opgestart, waaronder deze
> Nederlandstalige, en het aantal neemt nog steeds toe. Buiten de
> Engelstalige zijn de Duits-, Frans-, Japans-, Pools- en Italiaans-,
> en Zweedstalige Wikipedia's qua aantal artikelen het grootst.".

-talige, -talige, -talige, -talige, -talige, -talige, -talige, -
talige, -talige, duidelijk.

> Vele ándere wikipedia's, m'n beste, VELE _ÀNDERE _WIKIPEDIA"S. Hebt
> u het goed gelezen? Er zijn dus VERSCHILLENDE wikipedia's, in
> allerlei talen en dialecten opgebouwd. Elke wikipedia heeft een
> relatief, ik herhaal RELATIEF (ik moet didactische moeite doen u te
> bereiken, merk ik)  autonoom karakter.  Ze zijn aan elkaar
> _gelieerd_, een woord dat uit het Latijn komt, en dat betekenis
> heeft van  "onderling verbonden".  Heeft u hem nu?

Mag ik volstaan met een citaat?

(begin citaat)

On 25-feb-2007, at 20:13, Hein van Meeteren wrote:

> Gaan we hier de komende zeven jaar over bakkeleien?

Als het aan jou ligt wel, want ongelijk erkennen is nooit je sterkste
punt geweest - zie DB.NL.

(einde citaat)

> [...]
> duizenden mensen (voor de Nederlandse versie: enkele honderden) van
> over de hele wereld: wetenschappers, hobbyisten, studenten, experts
> en mensen met een goede algemene ontwikkeling. Zij allen zijn de
> Wikipedianen </wiki/Wikipedia:Wikipedianen>, van wie sommigen
> incidenteel bijdragen en anderen dagelijks. Niet alle Wikipedianen
> zijn herkenbaar: ook anonieme bijdragen worden geaccepteerd. (einde
> citaat).
>
> Zag u dat daar staan, beste Muijzenberg: _NEDERLANDSE_ versie. Ik
> herhaal het nog even voor u: NEDERLANDSE versie.

Goed dat je het zegt, want dat moet dan even rechtgezet.
Elders in hetzelfde artikel - het is geen introductie-pagina - staat
gelukkig wel steeds 'Nederlandstalige'.

> U zit op allerlei lijsten, op tientallen, honderden lijsten,

Op twee lijsten. Klopt.

> Hoe lang zat u alweer op de Groenlinks lijst?

Net zolang als op de D66 lijst - dwz ver voor jij je aanmeldde op de
D66 lijst.

> En, hád u nu iets met Groenlinks?

Ja. En jij?

> DB.NL is in 1993 opgericht en ging in 1994 van start. Wanneer
> startte deze lijst?

DB.NL is opgericht op 3 september 1996 - zie statuten.
(Ze staan nog wel online denk ik, dus je kunt het rustig nalezen.)
Deze lijst bestond toen meen ik al, maar jij was er nog geen lid van.

Dat ik lid werd van deze lijst had dan ook niets met jou te maken,
maar alles met mijn interesse in wat destijds 'teledemocratie' werd
genoemd.

Erik vdMb