Beveiliging AHA

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Feb 26 00:26:28 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> Het spijt me echt Hein, maar 'gelieerd zijn aan' is inderdaad iets
> heel anders dan 'een onderdeel zijn van'.
> Voorbeeld: aan diverse religieuze orden en congregaties zijn
> lekenbewegingen gelieerd.
> Ze zijn uitdrukkelijk geen onderdeel van die orden of congregaties,
> maar zijn er wel op enigerlei wijze mee verbonden.

Er zijn sterkere en minder sterke maten van verbonden zijn. Dat is het
enige onderscheid dat geldt. Welke (relatieve) onafhankelijkheid een
onderdeel heeft van het geheel heeft niets met semantiek te maken, maar
met feitelijkheid. Laat ik daarom maar eens citeren uit de introductie
op de hoofdpagina van de nederlandse wikipedia: (citaat) "De
oorspronkelijke en verreweg de grootste van de Wikipedia's is de
Engelstalige, die eind 2006 zo'n anderhalf miljoen artikelen telt. Het
originele doel was te komen tot minimaal 100.000 artikelen, maar toen
dat aantal was bereikt, ging de groei nog volop door. Vanaf de zomer van
2001 zijn er naast de oorspronkelijke Engelstalige vele andere
Wikipedia's opgestart, waaronder deze Nederlandstalige, en het aantal
neemt nog steeds toe. Buiten de Engelstalige zijn de Duits-, Frans-,
Japans-, Pools- en Italiaans-, en Zweedstalige Wikipedia's qua aantal
artikelen het grootst.".
Vele ándere wikipedia's, m'n beste, VELE _ÀNDERE _WIKIPEDIA"S. Hebt u
het goed gelezen? Er zijn dus VERSCHILLENDE wikipedia's, in allerlei
talen en dialecten opgebouwd. Elke wikipedia heeft een relatief, ik
herhaal RELATIEF (ik moet didactische moeite doen u te bereiken, merk
ik)  autonoom karakter.  Ze zijn aan elkaar _gelieerd_, een woord dat
uit het Latijn komt, en dat betekenis heeft van  "onderling verbonden".
Heeft u hem nu?

Dat was voor de zoveelste keer een aardig staaltje plankmisslaan, beste
Muizenberg.

> Nogmaals: het is NederlandsTALIGE Wikipedia; er bestaat geen
> Nederlandse Wikipedia.

Ik citeer opnieuw een onderdeel van de eigen wikipedia introductie-pagina:
(citaat) "Bij elkaar worden de Wikipedia's opgebouwd door vele duizenden
mensen (voor de Nederlandse versie: enkele honderden) van over de hele
wereld: wetenschappers, hobbyisten, studenten, experts en mensen met een
goede algemene ontwikkeling. Zij allen zijn de Wikipedianen
</wiki/Wikipedia:Wikipedianen>, van wie sommigen incidenteel bijdragen
en anderen dagelijks. Niet alle Wikipedianen zijn herkenbaar: ook
anonieme bijdragen worden geaccepteerd. (einde citaat).

Zag u dat daar staan, beste Muijzenberg: _NEDERLANDSE_ versie. Ik
herhaal het nog even voor u: NEDERLANDSE versie.

En U weet het nog steeds beter dat de wikipedianen zelf? (Muis: "Er
bestaat geen Nederlandse wikipedia").
U blundert wat af op zo'n zondagmiddagje.

> En die Nederlandstalige Wikipedia is niet gelieerd aan "de
> internationale wikipedia gemeenschap", maar vormt daar een onderdeel van.
>
> Meteen de volgende maar:

> M'n beste Van Meeteren;

Vertel het eens, goede vriend.

> ik ben vrijwel vanaf het begin van deze lijst deelnemer.

Jeetje, gefeliciteerd! Maar dat bewijst nog niet dat u iets hééft met
D66. U zit op allerlei lijsten, op tientallen, honderden lijsten, met
als doel om mensen (liefst bestuurders en journalisten)  te jennen, te
vervolgen en te treiteren. Want u bent verslaafd dat dit soort lijstjes.
Én aan ruzie.
Hoe lang zat u alweer op de Groenlinks lijst? En, hád u nu iets met
Groenlinks? (Behalve ruzie?).

> Toen ik me inschreef had jouw weerzinwekkende geknoei nog niet
> plaatsgevonden; ik meen dat DB.NL destijds zelfs nog moest worden
> opgericht.

DB.NL is in 1993 opgericht en ging in 1994 van start. Wanneer startte
deze lijst?

> De redenen waarom ik indertijd deelnemer werd gelden nog steeds.

Inderdaad: ruzie zoeken, afzeiken, treiteren, betweterige humorloze
stukjes plaatsen, rancune uitleven, mierenneuken, spijkers op laag water
zoeken, punaises poetsen. Veel pleizier ermee, ga vooral zo door, u
wordt vast en zeker nog wel eens in een bestuurtje of commissietje gekozen.

>  Veel sterkte met je ginseng; de Vijzelstraat ligt niet op mijn route,
> sorry.

Je kan dat spul bij jou om de hoek op de Zeedijk krijgen. Als je je nest
er voor wil uitkomen of je van het scherm kan losscheuren.  Werkt ook
goed tegen uw cyberfrenie.
Veel succes.