De heks en haar inquisiteurs

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Feb 23 10:19:06 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Natuurlijk weet ik dat dit nergens op slaat, alleen wat wil D66 er tegenover
stellen.

> Wat wil D66?
>
> Niks, met 3 zeteltjes kan je toch moeilijk wat willen?
Dit slaat nergens op, Ger. Zelfs in je eentje kun je wat willen,  maar
het gaat
mij om een (op)positie die ver weg staat van  het Pfda/CDA/CU betuttelen
van de burger.

Wat  is de visie van  D66? Gaat D66 zich daar (betuttelen van de burger)
tegenover opstellen?
Zo ja, hoe?

Juist ja, hoe?

Gaat men (D66 voorop) de burgers in dit land nu eindelijk met rust laten
(ziet er niet naar uit)
opdat het er zelf vorm aan kan gaan geven, of  blijven we opgescheept
zitten met bestuurders
die ´ONS´ achterlijke burgers nu met ons SAMEN precies de weg gaat
wijzen in de door
die (betweter)club´s gewenste richting?

Ik weet dat er een clubje van je voorkeur bij  zit. :) Maar ik kots van
hun -over de
hoofden van burgers heen ´regeren´- onder het mom om het VOORAL HET MET
HEN SAMEN te doen. Om uiteindelijk wiens ´agenda´ gaat het dan, denk je,

Ger?

Degene die het alleen niet kunnen bolwerken.

Wie zit daar op te wachten?

Niemand, behalve liberalen misschein.

Gaat integratie over  boerka´s, of hebben we opnieuw met een type
Verdonk te maken

Zolang ze maar doorzictig worden.

daar? Weer eentje die met politiek bezig is ipv. de werkelijke problemen
oppakken?
Gaat het partij politiek profileren door bestuurders gewoon door over de
hoofden
van de mensen/burgers heen?

Kortom: Neemt dit kabinet juist die verschrikkelijke (en verwerpelijke)
werkwijze van de heks over?

Mag ik van D66-ers daarover hun visie weten?
Of wat  D66 daarmee wil?
Wat hun standpunt daarin is?

Ons  werd  een nieuwe aanpak beloofd maar door gebrek aan regie is het
opnieuw
een eenzelfde (intern elkaar tegenwerkende) tegenstrijdige club, zo valt
te vrezen.

"Wat ik nu constateer is, dat er een inhoudelijk verhaal is gekomen, dat
aanslaat, maar ik geloof ook dat men ziet dat er
een team van mensen zit dat erin geloofd", aldus ratelt Balkje. Een
probleem, ik ben niet gelovig !! Een ander probleem,
 ik constateer nog geen enkel inhoudelijk verhaal.

Iemand zin om de/alle ware betekenis(sen) van deze (ach, laat ik een
kwalificatie achterwege laten) uitspraak
van Balkje eens op een  rijtje te zetten?

Henk Elegeert

(D66 at nic.surfnet.nl).
alleen: SIGNOFF D66
Het on-line archief is te vinden op: