COC maakt lijst 'weigerambtenaren'

Sun Feb 18 10:37:46 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Sommige christenen hier en velen elders,
idem andere gelovigen, zijn neerbuigend over derden.

Ik bestrijd dat en ben niet neerbuigend.
Ik heb goede vrienden die christen zijn,
maar geen gristen, verdraagzaam dus,
niet arrogant, niet hun geweten boven anderen.

Prima dat ze doen wat hen goed dunkt.
Kwalijk als ze het leven van anderen sturen.
Kwalijk alsze het leven van anderen willen saboteren.
Onwerkbaar als ze niet willen meewerken
aan de vrijheid van anderen hun recht ook te halen.

Het huwelijk is er voor iedereen ogeacht geslacht.
Iedereen mag dat democratisch bestrijden.
Apartheid invoeren mag democratisch bepleit worden.
Maar vooralsnog gelijke rechten van anderen respecteren.

Fritz van Rikxoort