Gewetensnood D66-stemmer

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Sat Feb 17 10:50:35 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Probleem van D66 is de electorale leegloop.

Probleem van D66 is dat het met de rug naar de maatschappij toe
en tevens haar eigen achterban blijft staan. Men  hoopt op een wonder
dat de electorale leegloop als vanzelf tot een einde komt. Op geen enkele
manier zoekt D66 uit haar eigen impasse te komen en de opnieuw de
dialoog met de burger aan te gaan.

D66 blijft steken in haar eigen quasie optimisme waartoe geen enkele
aanleiding meer bestaat. Ergo:  men steekt liever (gewetenloos) de kop
in het zand
dan dat men schoon schip maakt en afrekent met haar eigen negatieve
verleden.

D66 doet niets en betoont zich lafhartig. De belangrijkste reden voor de
leegloop.

>  Maar er zijn ook mensen die 'hun partijtje' trouw zijn gebleven.
>  Kwestie van geweten - stemmen op een andere partij is eigenlijk een
>  beetje verraad. Zoiets doet een fasoenlijk mens domweg niet, samen
>  uit samen thuis. In moeilijker tijden steunt men elkaar.

Keert men terug naar de kern van .... zoekt, toetst, weegt, stelt bij,
past aan ...
Dat moet dan wel gebeuren. Daar moet ook ruimte voor zijn ....

Met borden plaatsen ben je er niet. Dat werkt ook niet.

>  En nu keert D66 zich *tegen* het geweten - en niet zo'n klein beetje
>  ook.

Blijkens?

>  Daar zit de D66-stemmer dan met z'n geweten... de partij mot 'm
>  niet meer.

???

>  De afgelopen periode scheerde D66 keer op keer en zonder enige
>  aanleiding langs de afgrond van de waanzin. Maar deze keer gingen
>  echt alle remmen los.

Waar?

>  Het sociaal-liberalisme heeft zich dit maal
>  laten kennen als een pathologische ideologie.

Sociaal-liberalisme is pathologisch. Waar blijkt het ditmaal uit?

>  In de bovenkamer van de sociaal-liberaal is iets vreselijk mis, de
>  sociaal-liberaal heeft zich laten kennen als een gevaar voor de
>  medemens.

Niet alleen de sociaal-liberaal, toch?
Elke stroming komt vroeg of laat tegenover de
medemens te staan, zelfs de eigen aanhangers.

Waarin schuilt het gevaar van de sociaal-liberaal?
Die wordt niet naar de keel gevlogen?

>  Vandaag vliegt'ie
>  gelovige Christenen naar de keel,

Wie?
? Blijkens?

>  wie zijn er morgen de klos ?

Ik snap nog steeds niet waar je op duidt....

>  Dit zou wel eens het einde van D66 kunnen zijn.

*Dit* is?
Welk D66?

Welk beeld roep je nu op?
Vertel, waar gaat het/*dit* over?