Homo-nieuws: D66 wil 'homo-hoorzitting' Tweede Kamer

Herman van den Akker h.v.d.akker at CHELLO.NL
Fri Feb 16 22:35:14 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Ik heb je eigenlijk nog niet zien reageren op de vraag of een (B)ABS mag
weigeren om 2 joden in de echt te verbinden. Om welke reden vind ik niet zo
interessant, die man of vrouw heeft dat nou eenmaal in zijn hoofd en hij wil
zijn geweten niet bezwaren met de afschuwelijke wetenschap dat hij 2 joden
heeft gehuwd.
Hetzelfde voor de volgende situaties:
- een zwarte man met een blanke vrouw
- een vrouw van boven de 120 kg met een man onder de 65 kg
- een D66-man met een PVV-vrouw
- een moslima met een boedhistische monnik
- Marc Fluks met om het even wie ( :) )

In plaats van je algemene beschouwing hoor ik graag van je waar de grens zou
moeten liggen, wat mag de BABS nog weigeren en waar gaat hij over de
schreef?

Zelf zou ik als (B)ABS nooit 2 mensen met schoenmaat 43 in de echt willen
verbinden. Als ik schoenmaat 43 zie, komen vreselijke jeugdherinneringen
boven, dus ik zou het niet eens kunnen, al zou ik willen. Ik solliciteer dus
ook maar niet naar de functie, tenzij het voorgestelde in het regeerakkoord
er doorheen komt, dan gaat de brief direct de deur uit!

Herman van den Akker
Ede