COC maakt lijst 'weigerambtenaren'

Fri Feb 16 12:02:59 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je hebt gelijk dat het om symbolen gaat,
en er is nmiets is met oogjes dichtknijpen.

Maar het gekke is juist dat gristenen
de behoefte hebben hun wil uit te dragen.
Niemand heeft een probleem met werknemers
die waar dat kan hun voorkeuren gedaan krijgen.
De een doet liever dit, de ander dat.

Waar men getuigt en eigen opvattingen verabsoluteert
en de eigen wil boven recht van anderen stelt
gaat men veel te ver.
Dan is het weer gek dat degenen die zich verzetten
tegen het ondergeschikt maken van de gelijkheid
van alle burgers, ook gristenen onwelgevallig,
juist beschuldigd worden van het op het spits drijven.

Laat gristenen met bazen regelen zoals alle werknemers
dat ze bepaald werk liever niet doen.
Er zijn zovelen niet-gristenen die evenveel recht hebben
hun voor-en afkeuren kenbaar te maken
en goede werkgevers houden daar rekening mee.

Fritz van Rikxoort