COC maakt lijst 'weigerambtenaren'

Thu Feb 15 00:16:45 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Iedereen heetf een geweten.

Nemen we in het regeerakkoord op
dat als er vervoersproblemen ontstaan
vanwege het geweten van buschauffeurs
dat we dan de passagiers laten staan
en het geweten en de baan van chauffeurs
die passagiers laten staan
dan zullen beschermen?

Waarom dan wel dat als ambtenaren weigeren
sommige burgers te trouwen
en dat problemen geeft
dat we dan die ambtenaren beschermen?

Als een buschauffeur niet alle passagiers wil vervoeren
moet ie zijnbaan opgeven.
Een ambtenaar die sommigeburgers geen uitkering wil geven
zal ook een andere functie of taken moeten vragen.
Het is niet aan een ambtenaar, buschauffeur, portier, etc
zelf te bepalen wie hij als klant wel of niet toelaat.

Fritz van Rikxoort