Prachtkabinet !

Wed Feb 14 08:06:58 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lag er vorige week al een fraai regeeraccoord op tafel, het aantredende
kabinet zelf - met het ministerschap van Plasterk als kroontje - ziet er
bepaald niet slecht uit. Ik ben dan ook zeer in m'n nopjes.

Gisteravond bij P&W sloot onze eigen FKK met een reeks zinnige opmerkin-
gen de D66-horrorweek af (waarom was dit allemaal toch nodig ?). Elke
keer moest Pechtold een stapje terugdoen omdat de werkelijkheid zoveel
anders bleek dan het beweerde. D66 stond volkomen voor joker.

Op,
   http://www.pechtold.nl/weblog.html
staat nog wat blabla over vrijheden,
   Ook ik erken dat sommige mensen de vrijheden de laatste decennia niet
   aankonden. Mijn reactie daarop is: laten we kijken hoe we - vooral met
   onderwijs - mensen kunnen wapenen tegen de dingen die ze in het leven
   tegenkomen, zodat ze er wel mee om kunnen gaan. De drie VU-heren die nu
   een kabinet aan het vormen zijn, kiezen een andere oplossing; zij
   beginnen vrijheden terug te draaien. (...) Maar nu eerst de dans om de
   poppetjes.

Met Plasterk op onderwijs, moet Pechtold opnieuw gas terug nemen. Beter
ware het geweest als D66 pas gereageerd had nadat die poppetjes bekend
waren.

Laat D66 nu eens zeggen dat dit kabinet wel eens het *meest progressieve*
kabinet ooit zou kunnen blijken te zijn. En dat de partij het betreurt dat
men niet bij een dergelijk kabinet heeft kunnen aanschuiven.

Vandaag verschijnt de VN met het Brinkhorst-interview waarin de rampen van
D66 met het vorige kabinet breed worden uitgemeten. Een kabinet dat er
louter kwam omdat het aantredende kabinet er 4 jaar geleden van D66 niet
mocht komen... en een succes dat het werd...

Enige bescheidenheid in de reacties lijkt hier gepast.
D66 dient de eigen website terstond aan te passen.