Poetin: VS rolt in oorlog met de wereld

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Mon Feb 12 13:09:21 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
> [...]
>  Ik zie de mails van Erik nooit meer; diens persoonsgerichte
>  opmerkingen ontgaan me; op
>  http://www.fluks.combidom.com/javascript/sidebar_d66.htm wordt Erik
>  immers gefilterd en ik lees deze lijst via het web en niet via email]
>
>  Probleem waar democraten in het Westen in toenemende mate mee te
>  maken krijgen is we in de Derde wereld als 'Geallieerden' het
>  tegenovergestelde (daar hebben we die term weer) doen als wat zo'n
>  kreet doet vermoeden. In eigen land ziet men een overheid die burgers
>  wil afluisteren, aftap- pen en bespioneren... het liberalisme is

Nou nee, in toenemende mate biedt een verouderde `VOC´ (Voor Ons
Christenen) denken/mentaliteit geen uitkomst meer. In het ongeloof daarover
grijpt men naar middelen in een poging alsnog grip op die
(onheilspellende) situatie.

Ik zie niet wat het liberalisme daarmee heeft ?

>  Kijk naar de NATO. Ooit opgezet om tegenwicht te bieden aan de
>  expansie- drift van het communisme, staat de NATO thans voor de
>  expansiedrift van het Westen.

Precies. Het debat -hoe daarmee nu verder- heeft nimmer plaatsgevonden.
Ergo: Het richt als ongeleid projectiel verschrikkelijk veel schade aan.

Zolang het Irak-debat niet plaats vindt kan het schade blijven aanrichten.
Mogen schietgrage/schijtluis militairen in naam van de vrede auto´s van de
weg schieten en huwbare jongens van het leven beroven.

 > In de Derde wereld moet men bang zijn
>  voor *ons* want *wij* komen daar oorlog voeren, *wij* moorden daar de
>  bevolking uit, *wij* eisen de grondstoffen op, wij verspreiden
>  Goebeliaanse propaganda.

Yep!

>  Kortom: de NATO, de 'Geallieerden', de 'Globalisten' - of hoe men dat
>  liberale tuig ook noemen wil, vormen een ernstige bedreiging voor de
>  vrede in de wereld.

Ze dwingen de ´vrede´ af met geweld.

>  Wij zijn de nazi's van de 21e eeuw. Wij zijn de anti-democraten. Wij
>  zijn gevaarlijk. Wij zijn gek.

Daar lijkt het wel op. Schijtluizen, bang voor het nieuwe, maar als we
het nu eens ´allemaal samen´ doen? ;)

>  Ik zeg dat al een tijdje (het lijkt wel alsof het Westen aanstuurt op
>  een wereldoorlog - sterker nog: WO-III is eigenlijk al begonnen met
>  de aanval op Iraq), gisteren ex-adviseur Brzezinski van Bush sr., en
>  vandaag dus Poetin.

Poetin, die loopt -vanwege eigen belangen- nu pas te schreeuwen.
Toen hij zijn ´terroristen´ .... afijn

>  De laatste twee hebben het dan over een mogelijke
>  (kern)aanval van het Westen op Iran.

http://www.state.gov/r/pa/prs/dpb/2007/79708.htm
"
FRANCE/IRAN
President Chirac’s Remarks on Iran’s Nuclear Threat
U.S. and France in Agreement on Strategic Objectives for Iran
"

http://www.state.gov/r/pa/prs/dpb/2007/80063.htm
"
Installation of Additional Centrifuges at Natanz /
IAEA Report / Iran Continues to Isolate Itself
IAEA Technical Assistance Programs in Iran /
U.S. Opposition to Certain Programs
Death of Iranian Nuclear Scientist
..."

 > Mocht dat gebeuren, dan kiezen
>  alle niet-westerse landen de kant van Iran - want ze weten immers wat
>  het Westen met hen voorheeft en dan *is* het dus WO-III.

Het roepen dat Iran zich aan het isoleren is ......

Het lijkt er wel op.

Henk Elegeert