Felle kritiek D66 op regeerakkoord

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Feb 7 16:40:39 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jazeker. Vrije keuze, maar die vrijheid is geen gegeven in tijden van
sterven. Daar wringt de schoen. Vrijheid is leuk voor snelle
zakenjongens en voor gladde liberale politici, voor gezonde
carrieremeiden en stoere bestuursjongens, maar niet voor wegterende,
naar adem happende stervenden. Voel je wat ik bedoel? We hebben zo mooi
praten, wij goed in het pak zittende en heerlijk gecoiffeerde D66-boys
and girls, en weten het de wereld met onze gladde praatjes zo mooi te
vertellen, maar op dat stervensbed liggen mensen die geen pap meer
kunnen zeggen, laat staan een "vrije wilsuiting"op tafel leggen. En dan
pakken de deskundologen het over, gaan bepalen wat de vrije wil van die
stervenden is. Dat is betutteling én (manipulatie) van de eerste orde,
en daar moet onze Leidse vrind Alexander eens rekening mee houden.