Felle kritiek D66 op regeerakkoord

Wed Feb 7 10:28:07 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>Het gaat er natuurlijk wel om, dat ik zelf die keuze heb voor palliatieve
>zorg en me dat niet opgelegd wordt. Of we wel of geen kille partij zijn
>geworden kun je hieraan niet ontlenen.

 Waar het eigenlijk om gaat is dat het onderwerp in 't geheel niet speelt.

 D66 - en niet de CU - komt er momenteel mee aanzetten. Men kan beter
 zeggen wat men zelf wil in plaats van anderen van allerlei dingen te
 betichten om zich vervolgens tegen zelfgecreeerde waandenkbeelden af te
 zetten. Dat laatste komt heel irrationeel over.

 Laat D66 liever iets zinnigs zeggen over vrijwillige levensbeeindiging -
 want dat is nog niet geregeld. Vorige week deed zich een prachtig moment
 voor om op dit punt te scoren. Toen deed de rechter een uitspraak over
 'De Einder',
    http://www.deeinder.nl
 maar toen bleef D66 doodstil daar waar de partij wat mij betreft had
 moeten spreken als men zo graag met medisch-ethische zaken goede sier
 wil maken.

 Men had toen iets moeten zeggen in plaats van nu te gaan zitten zeuren
 over wat de CU de komende periode allemaal terug zou willen draaien...