Felle kritiek D66 op regeerakkoord

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Wed Feb 7 07:36:27 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op dinsdag 06-02-2007 om 17:52 uur [tijdzone +0100], schreef Hein van
Meeteren:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Palliatieve zorg is een uitstekende, uiterst menselijke wijze om iemand
> te steunen bij  de laaste fasen van het stervensproces. Als  het
> enigszins kan moet de palliatieve zorg het overnemen van de euthanasie,
> of een alterbatief zijn als euthanasie niet kan worden uitgevoerd. Van
> zeer nabij heb ik meegemaakt hoe het werkt. Palliatieve zorg heeft niets
> te maken met stappen terug in de tijd, maar met zorg en liefde voor een
> stervend mens.

Zeker. En die "palliatieve zorg" kan ook, zo heb ik meegemaakt,
gemakkelijk tot een marteling worden voor iemand die aan het leven lijdt
en het graag beeindigd zou zien.

> Wat zijn we een kille partij geworden.

Misschien wel. Voor degene die het recht op leven verwart met een plicht
tot leven.
Dit kabinetsbeleid brengt de oneerlijkheid terug. De leugen over die
extra dosis "palliatieve zorg" die vreemd genoeg tot een plotselinge
dood leidt. Tot gesmoes tussen arts en patient. Heel christelijk.

met vriendelijke groeten,

Martin Lentink